روزنامه جوان در یادداشتی به نقد سریال «آخر خط» پرداخته است.
این روزنامه نوشت:
سریال «آخر خط» به تازگی از شبکه ۳ روی آنتن رفته است و در همین زمان کوتاهی که از پخشش میگذرد، بینندگان سریال با حجم زیادی از دعوا، بد و بیراه، پرخاشگری و خشونت مواجه شدهاند. «آخر خط» که عنوان کمدی را هم یدک میکشد، بیشتر قسمتهایش را به پرخاشگری، قلدربازی، دعوا کردن و داد و بیداد شخصیتهایش اختصاص داده و در حال ترویج خشونت کلامی و فیزیکی در جامعه است، ولنگاری در کلام و دیالوگهای این سریال نیز به شدت به چشم میخورد.
علی مسعودی که در طنزنویسی شخص کمتجربهای نیست، این بار در اولین تجربه کارگردانیاش در سریال «آخر خط» کاملاً به بیراهه زده و جز هجو و بیاخلاقی و نشان دادن خشونت، چیز دیگری به خورد مخاطبش نمیدهد.
گویا این رذایل اخلاقی، فضیلت به حساب میآید و اگر کسی این ویژگیها را نداشته باشد در جامعه سرش بدون کلاه میماند. متأسفانه سازندگان «آخر خط» ضدارزش را به ارزش تبدیل کردهاند و جای تقبیح و مذمت آن، به ستایشگریاش پرداختهاند.
مشخص نیست کارگردان چطور با دعوا و بد و بیراه گفتن میخواهد مخاطبش را بخنداند؟ همچنین شوخیهای کلامی سریال حالتی زشت، بیادبانه و پرخاشگرایانه دارد. اعضای خانواده مدام با یکدیگر کتککاری میکنند و در حال دعوا هستند و با الفاظ زشت همدیگر را خطاب قرار میدهند. عبارتهای زنندهای مثل «لال میشی»، «خیلی بیشعوره»، «زهرمار»، «کوفت»، «خفهشو»، «نیشتو ببند» و... تنها در یک قسمت سریال به کار برده شد و مخاطب در طول تماشای سریال بارها زیر رگبار این عبارتها و صحنهها قرار گرفت.
مسعودی در اولین تجربه کارگردانیاش فرصتهای بزرگی را از دست داده است. او میتوانست همان کاری را که سالها پیش سروش صحت با هوشمندی و دقت انجام داد، انجام بدهد ولی او فرصتهای پیش رویش را سوزانده است.
متأسفانه مسعودی جای جریانسازی، سوار بر موج فضای مجازی شده و مخاطبش را به در و دیوار میکوبد. سبکی که او برای سریالش انتخاب کرده، شبیه کلیپهای طنز اینستاگرامی است که پایهاش بر لات بازی، قلدربازی، دعوا، زد و خورد و بیاخلاقی است، مثل اینکه مسعودی علاقه زیادی به اینستاگرام و فضای مجازی دارد. او با واگذار کردن نقش اصلی سریالش به علی صبوری از چهرههای مشهور اینستاگرامی به دنبال جذب مخاطب از این طریق بوده است.