کی‌یف بر توسعه و ساخت موشک‌های دوربرد خود کار می‌کند

رئیس جمهور اوکراین گفت کی‌یف در حال کار بر روی توسعه و ساخت موشک‌های دوربرد خود است.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی شبانه خود گفت: «برنامه موشکی ما شتاب خوبی را نشان می‌دهد و اگرچه این یک کار چالش برانگیز است، اما به تدریج به امکان استفاده از موشک‌های خودمان نزدیک می‌شویم و فقط به موشک‌هایی که توسط شرکای ما ارائه می‌شود، تکیه نمی‌کنیم

به نقل از شبکه خبری DPA، وی افزود: «اوکراین باید به راه حل‌ها و گزینه‌های خودش فکر کند، حتی با اینکه برای مبارزه با نیروهای روسیه به حمایت نظامی غرب متکی است

برنامه موشکی اوکراین از صفر شروع نمی‌شود. این کشور مرکز اصلی تولید موشک در دوران شوروی بوده است.

انواع جدیدی از موشک‌ها پس از آغاز جنگ در شرق اوکراین بین نیروهای دولتی و جدایی طلبان طرفدار روسیه در سال ۲۰۱۴ ارائه شدند.

علاوه بر این، در جریان یک حمله اوکراینی به ناوگان دریای سیاه روسیه موسوم به «مسکو» در آوریل ۲۰۲۲ غرق شد. بر اساس گزارش کی‌یف، موشک‌هایی با برد تقریبا ۳۰۰ کیلومتر که در اوکراین ساخته شده بودند به این کشتی اصابت کردند.

اوکراین اجازه ندارد از سلاح‌های غربی برای شلیک به اهدافی در اعماق خاک روسیه استفاده کند، تا حدی به این دلیل که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌ترسند کشورهای کمک کننده به کی‌یف وارد جنگ شوند.

برای دور زدن این ممنوعیت، زلنسکی نه تنها می‌خواهد تولید موشک را افزایش دهد، بلکه می‌خواهد موشک‌هایی با برد بیشتر طراحی کند البته روسیه هنوز در قدرت آتش موشکی از کی‌یف پیشروتر است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد