بهره‌برداری طرح بهینه‌سازی پالایشگاه شهیدتندگویان تا پایان امسال

 به گزارش نفت ديلي ، مدیرعامل پالایشگاه شهید تندگویان خبر داد: طرح بهینه سازی و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه با پیشرفت های حاصل شده در واحدهای مختلف تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

محسن غدیری افزود: با پیشرفت های حاصل شده در بخش برج خنک کننده، کوره زباله سوز و واحدهای آب، برق و بخار طرح بهینه سازی و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه شهید تندگویان، این طرح تا پایان سال 89 به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل پالایشگاه شهید تندگویان همچنین از راه اندازی واحدهای جدید تولید برق (GTG) پالایشگاه خبر داد و افزود: تجهیزات این واحد که از شرکت هیتاچی (HITACHI) ژاپن خریداری شده، هم اکنون نصب و راه اندازی شده و قادر به تولید 8 مگاوات برق برای پالایشگاه های موجود است. 

غدیری همچنین تصریح کرد: به منظور بالابردن ضریب ایمنی و رعایت موارد زیست محیطی در پالایشگاه شهید تندگویان، 700 دستگاه دوچرخه خریداری شده است که همزمان با ایام دهه فجر جایگزین انواع خودروهای عبوری در پالایشگاه خواهد شد. 

طرح بهینه سازی و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شهید تندگویان، یکی از طرح‌های زیست محیطی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت است که با اجرای آن، علاوه بر تولید حدود 110 تن گوگرد در پالایشگاه، بخشی از خوراک ورودی پالایشگاه نیز تغییر کرده و فرآورده های آن بر اساس استانداردهای یورو 4 اروپا ارائه می‌شود.

همچنین قرار است با اجرای طرح بهینه سازی در پالایشگاه شهید تندگویان، واحد گوگردزدایی از نفت سفید با ظرفیت تولید روزانه 31 هزار و 500 بشکه، گوگردزدایی از نفت گاز با ظرفیت تولید روزانه 53 هزار بشکه و واحد هیدروژن و بازیافت گوگرد، راه‌اندازی شود.

با بهره برداری از طرح های بنزین سازی در پالایشگاه های شهید تندگویان تهران، آبادان و فاز نخست طرح توسعه پالایشگاه اراک تا پایان امسال به ترتیب روزانه یک میلیون و 900 هزار لیتر،  6 میلیون لیتر و دو میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده می شود و ظرفیت تولید بنزین پالایشگاهی کشور در مجموع با 10 میلیون لیتر افزایش به روزانه 55 میلیون لیتر می‌رسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد