افزایش دکل های ناوگان حفاری کشور تا 100 دستگاه

به گزارش نفت دیلی ،احمد قلعه‌بانی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه دکل‌های حفاری خشکی در سال آینده به 100 دستگاه می‌رسد، اعلام کرد: در حال حاضر 85 دکل‌ حفاری خشکی داریم.

  

احمد قلعه‌بانی گفت: پس از بهره‌برداری از مجموعه فازهای پارس جنوبی و سایر میدان‌های تحت مسئولیت شرکت نفت و گاز پارس (از سال‌های 1393 به بعد) برای انجام عملیات تعمیرات و نگهداری 400 حلقه چاه در این حوزه، به دکل‌های حفاری دریایی نیاز خواهد بود که شرکت‌های داخلی برای این کار تلاش می کنند.

 

قلعه‌بانی با بیان اینکه برای حفاری 2400 حلقه چاه تولیدی، توصیفی، تزریقی و تعمیری در برنامه پنجم توسعه برنامه‌ریزی شده است، افزود: در برنامه پنجم توسعه، باید به‌طور میانگین سالانه 570 دکل در صنعت نفت فعالیت کند.

 

معاون وزیر نفت با بیان اینکه سال آینده، نخستین سال برنامه پنجم توسعه (از سال 1390 تا 1394) است، افزود: در این برنامه قرار است در بخش بالادستی ( اکتشاف و استخراج ) 150 میلیارد دلار و در بخش پایین‌دستی صنعت نفت حدود 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود.

 

وی گفت: از مجموع 150 میلیارد دلار پیش‌بینی شده برای سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت ،‌ 40 میلیارد دلار به حفاری 2400 حلقه چاه اختصاص دارد.

 

قلعه‌بانی یکی از اولویت های شرکت ملی نفت ایران را توسعه حفاری‌های افقی و استفاده از فناوری‌های روز برای ارتقای بهره‌وری، افزایش دبی چاه‌های تولیدی و تثبیت تولید ذکر کرد.

 

وی با بیان اینکه در صنعت نفت سراسر دنیا تا کنون 74 هزار حلقه چاه حفر شده که 26 هزار حلقه آن افقی بوده است، ادامه داد: بیش از 300 حلقه چاه در ایران به روش افقی حفاری شده که بخش چشمگیری از آنها در حوزه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بوده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: به تکنولوژی نوین حفاری افقی دست یافته ایم و تلاش می کنیم حفاری افقی و جهت‌دار را در چاه‌های میدان‌های مشترک و به ویژه در پارس جنوبی توسعه دهیم.

 

 



ggggg.jpg

درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد