در ایستگاه های تقلیل فشار گاز انجام می شود
بهینه سازی ٣٠ درصدی مصرف سوخت تا پایان امسال

به گزارش نفت دیلی، اصلاح گرمکنهای ایستگاه های تقلیل فشار گاز، مصرف سوخت در این ایستگاه ها را ٣٠ درصد کاهش می دهد.

معاون امور مهندسی و بهره برداری مدیریت گازرسانی گفت: امیدوارم با اصلاح گرمکنهای ایستگاه های تقلیل فشار گاز تا پایان امسال، شاهد کاهش ٣٠ درصدی مصرف سوخت در این ایستگاه ها، باشیم.

مجتبی شیخ بهایی، افزود: افزایش دمای گاز با استفاده از گرمکن در ایستگاه های تقلیل فشار از یخزدگی سوخت جلوگیری می کند.

وی با اشاره به بازده پایین تر از حد ایده آل گرمکن های موجود ایستگاه های تقلیل فشار گاز طبیعی، ادامه داد: از سال گذشته به منظور بهینه سازی مصرف انرژی در این گرمکن ها، اقدامات فنی انجام و دستورالعمل اصلاح گرمکن های موجود به شرکتهای گاز استانی ابلاغ شد.

شیخ بهایی، اظهار کرد: راندمان گرمکن =ها از طریق تنظیم صحیح دمای گاز، کنترل احتراق، اصلاح درهای منبع انبساط و عایق کاری تا ٢٥ درصد افزایش می یابد.

معاون امور مهندسی و بهره برداری مدیریت گازرسانی، مرحله بعدی اصلاح هیترها را ساخت هیترهایی با مشعل دمنده دار عنوان و اشاره کرد: این موضوع نیز مورد مطالعه قرار گرفته و استاندارد مربوطه تنظیم و در شورای استاندارد تصویب شده است.

وی، یادآور شد: با استفاده از این گرمکن، راندمان تا حدود ٨٥ درصد افزایش می یابد.

به گفته شیخ بهایی، شرکتهای گاز استانی موظفند تا پایان امسال، گرمکنهای موجود را بهینه سازی کنند و تولیدکنندگانی که آمادگی تولید نسل جدید گرمکنهای دمنده دار بر اساس استانداردهای ارائه شده را دارند، باید مدارک ورود به وندورلیست شرکت ملی گاز ایران را ارائه دهند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد