در راستای هدفمندی یارانه ها انجام شد
نصب 20 هزار آبگرمکن خورشیدی در کشور

به گزارش نفت ديلي ، رئیس هیات مدیره شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با تشریح برنامه های توسعه انرژی خورشیدی در کشور در راستای هدفمندی یارانه ها از نصب 20 هزار آبگرمکن خورشیدی در سراسر کشور و ایجاد 20 کارخانه ساخت تجهیزات خبر داد.

حمدالله محمدنژاد اظهار داشت: در مورد سیستم های خورشیدی در شرکت بهینه سازی تلاش گسترده ای داریم، چنانکه تا الان بیش از 20 هزار آبگرمکن خورشیدی در نقاط مختلف کشور برای تامین آب گرم نصب و تلاش کرده ایم به خصوص در کلانشهرها با توجه به مصرف بالا در راستای هدفمند کردن یارانه ها فعالیتمان را گسترش دهیم.

وی افزود: در تهران از ساختمانهای بزرگ و پرمصرف وزارت نفت شروع کرده ایم و در 50 ساختمان بزرگ و پرمصرف وزارت نفت کلکتورهای خورشیدی را نصب می کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اضافه کرد: شرکت بهینه سازی با تمهیداتی که به عمل آورد و اعتباراتی که از محل تبصره اختصاص داد کمک کرد تکنولوژی این کلکتورها در کشور ایجاد شود چنانکه در حال حاضر بیش از 20 کارخانه در سطح کشور تجهیزات مربوط به سیستم های خورشیدی را تولید می کنند.

وی تصریح کرد: حدود 85 تا 90درصد این تجهیزات ساخت داخل است و تنها قسمت رفلکتور است که از خارج وارد می شود و از نظر ارزشی 10 تا 15درصد قیمت تمام شده را تشکیل می دهد اگرچه تلاش می کنیم تا این بخش را نیز در داخل تولید کنیم.

محمدنژاد تاکید کرد: امکانات لازم فراهم است و تصور می کنیم مردم با توجه به شروع اجرای هدفمند کردن یارانه ها استقبال خوبی از این طرح خواهند داشت.
وی افزود: تلاش ما این است که قیمت تمام شده استفاده از انرژی خورشیدی را برای خانوارها کاهش دهیم تا مردم بتوانند بیشتر از آن استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر از این کار در میان مردم استقبال شود کمک بسیار خوبی در جهت هدفمند کردن یارانه ها انجام خواهد شد، گفت: استفاده از این انرژی حتما صرفه اقتصادی دارد چرا که منبع تامین انرژی رایگان است و پولی بابت بهای انرژی مانند آنچه برای برق و گاز پرداخت می شود، پرداخت نخواهد شد و تنها با یک سرمایه گذاری اولیه این سیستم نصب شده و به صورت رایگان می توان از این انرژی خدادادی بهره برد.

محمدنژاد افزود: حتی در بعضی نقاط که امکان استفاده کمتری از انرژی خورشیدی وجود دارد تنها با 3 یا 4 ساعت استفاده از این انرژی می توان از آن برای پیش گرم موتورخانه ها بهره برد چرا که به هرحال مدتی طول می کشد تا آب سرد موتورخانه از زمان شروع به کار آن گرم شود و طبعا برای آن باید انرژی مصرف کرد.

وی اضافه کرد: در عین حال در مناطق صنعتی جنوب کشور مانند استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان تامین آب شیرین یکی از مشکلات جدی است و سیستم خورشیدی قادر است انرژی اولیه آب شیرین کن ها را تامین کرده و در صرفه جویی انرژی مفید واقع شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد