غربی ها متضرر اصلی حذف نفت ایران از بازار هستند

به گزارش نفت دیلی، معاون وزیر نفت پیش‌دستی ایران برای جایگزین کردن مشتریان و قطع صادرات نفت به کشورهایی چون فرانسه و انگلستان را یکی از راه‌های مقابله با تهدیدهای غرب عنوان کرد و گفت: اطمینان داریم در طولانی مدت کشورهای تحریم‌کننده هستند که از نبود نفت ایران در بازارهای خود متضرر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به تحریم‌های وضع شده علیه جمهوری اسلامی و اتحاد دنیای غرب برای زمین‌گیر کردن اقتصاد کشور اشاره کرد گفت: صنعت نفت و کارکنان آن همواره در خط مقدم تولید و درآمدزایی کشور قرار داشته‌اند و در این شرایط نیز  از این تلاش دست بر نمی‌دارند.

احمد قلعه بانی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای توقف فروش بنزین به کشور و صادرات نفت خام ایران، از جمله تهدیدهایی بود که با تلاش روزافزون کارکنان صنعت نفت خنثی شد.

قلعه‌بانی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: در صنعت نفت با سرمشق گرفتن از این رهنمودها اقتصاد کشور را به سمت شکوفایی و خوداتکایی هدایت می‌کنیم.

 

وی سمت و سوی اقتصاد مقاومتی برای برون رفت از جنگ اقتصادی را افزایش تولید و بهره‌وری در صنعت دانست و اضافه کرد: برای رسیدن به این مهم باید هزینه‌ها و مصارف را در بخش‌های صنعت کاهش دهیم و به سمت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کشور حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران کوتاه کردن زمان اجرای پروژه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های صنعتی کشور، استفاده از توان ساخت داخل، استفاده از جوانان، متخصصان و ظرفیت‌ دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان کشور و توان سرمایه‌گذاری مردم در اجرای پروژه‌ها را از دیگر راهکارهای موثر در برون رفت از جنگ اقتصادی برشمرد.

قلعه‌بانی تاکید کرد: اگر نفت را در جهت تکمیل زنجیره ارزش به سمت صنایع پالایش و پتروشیمی هدایت کنیم، می‌توانیم به جای صادرات نفت و وارد کردن کالاهای مصرفی، در کشور ایجاد اشتغال کنیم.

وی یادآور شد: امروز برای ساخت دکل‌های حفاری و تجهیرات مربوطه که حداقل تا 50 سال آینده نیاز ضروری به آن داریم، با تشکیل کنسرسیوم دانشگاهی و تحقیقاتی، درصدد رسیدن به خودکفایی هستیم.

به گفته او نهضت بومی‌سازی پمپ‌های دورن چاهی و تجهیزات سر چاهی نیز که از اصلی‌ترین تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت است، آغاز شده است.

قلعه‌بانی همچنین کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در یکی دو سال اخیر را یادآور شد و گفت: با وجود کاهش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در سال 90، موفق شدیم بیشترین جذب سرمایه را داشته باشیم که این مهم با استفاده از سرمایه‌های مردم، فروش اوراق مشارکت و دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی محقق شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب می‌توانیم با اتکا به توان داخلی چه در بخش فنی – مهندسی و چه در بخش‌های مالی صنعت را در راه رسیدن به اهداف ترسیم شده هدایت کنیم.

معاون وزیر نفت با یادآوری رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های کارکنان صنعت نفت در طول هشت سال دفاع مقدس به خبرنگار شانا گفت: در این دوران تقریبا به تعداد روزهای جنگ، پایانه نفتی خارگ مورد حمله قرارگرفت و پالایشگاه آبادان بارها و بارها بمباران شد ولی کارکنان صنعت نفت با رشادت‌های مثال‌زدنی، مانع از توقف تولید و صادرات شدند.

احمد قلعه‌بانی با گرامیداشت یاد وزیر شهید، محمدجواد تندگویان تاکیدکرد که این رشادت‌ها برای حفظ و حراست از کیان کشور از سوی بالاترین مقام صنعت یعنی شهید تندگویان تا کارکنان و کارگران واحدهای کوچک و بزرگ عملیاتی و ستادی انجام شده بود.

وی گفت: مقاومت کارکنان صنعت نفت برای حفظ تولید و نگهداری از تاسیسات در طول جنگ تحمیلی مثال‌زدنی و ماندگار در تاریخ است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که امروز نیز کارکنان صنعت نفت در جبهه تولید و اقتصاد کشور نقش اول را دارند، گفت: نقش‌آفرینی امروز تلاشگران صنعت نفت به دلیل حضور در جنگ اقتصادی بسیار پیچیده‌تر و حساس‌تر از دوران دفاع مقدس است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد