کارکنان صنعت نفت ایران دشمنان را ناامید خواهند کرد

به گزارش نفت دیلی، کارکنان صنعت نفت در قبال تحریم های کشورهای غربی، مسئولیت خطیری دارند و با عبوری سرافراز از این شرایط، دشمنان را نامیدخواهند کرد.

مهندس رستم قاسمی روز گذشته (سه شنبه 11مهر) در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام با حضور در جمع کارکنان این پالایشگاه، ضمن ابراز خرسندی از تلاش این مجموعه افزود: صنعت نفت، پیش تر نیز شرایط سخت تری را از سر گذرانده است، اما با همه سختی که وجود دارد، باید برای اعتلای این صنعت بکوشیم.

مهندس رستم قاسمی با تاکید بر این که نباید از توسعه صنعت نفت غافل ماند، اظهار کرد: با وجود همه سختی ها توسعه این بخش حتما باید ادامه یابد و جلوتر رفتن، دشمنان را ناامید می کند.

در این بازدید، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز گفت: پالایشگاه گاز ایلام به لحاظ تقویت فشار گاز مناطق سردسیر غرب کشور، از اهمیت بالایی برای شرکت ملی گاز ایران برخوردار است.

جواد اوجی بابیان این که پالایشگاه گاز ایلام سال گذشته عملکردی مناسب داشته است، تصریح کرد: با وجود تحریم ها و محدودیت ها، تعمیرات اساسی این پالایشگاه، امسال نیز طبق برنامه انجام شده است.

وی بر آمادگی کامل این پالایشگاه برای تولید حداکثری گاز در زمستان امسال تاکید کرد.

پالایشگاه گاز ایلام با هدف تقویت فشار گاز استان های غربی کشور و تامین خوراک پتروشیمی این استان در 35 کیلومتری شهر ایلام و 12 کیلومتری شهرستان چوار احداث شده است.

 

این پالایشگاه خوراک خود را از حوزه تنگ بیجار دریافت می کند و با ظرفیت فرآورش روزانه نزدیک به هفت میلیون مترمکعب گاز ترش، پایداری و تامین گاز استان های سردسیر غرب کشور را در زمستان مطمئن تر کرده است.

روزانه 5.8 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه گاز ایلام شیرین سازی و با خط لوله 30 اینچی به شبکه سراسری تزریق می شود.

بیشترین تاثیر گاز فرآورش شده در این پالایشگاه در استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان و تا اندازه ای همدان آشکار و محسوس است.

گوگرد،‌ میعانات گازی و برش های هیدروکربوری سنگین تر (پروپان، بوتان و پنتان) از دیگر محصولات جانبی پالایشگاه گاز ایلام است.

به منظور افزایش حجم فرآورش گاز و محصولات جانبی آن، طرح توسعه برای این پیش بینی شده است که با اجرای فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه گاز ایلام، ظرفیت فرآورش گاز و تولید محصولات جانبی(گوگرد و میعانات گاز) افزایش 50 درصدی خواهد داشت.

تنوع تولید محصولات یادشده (به صورت یکجا) از ویژگی های مهم پالایشگاه گاز ایلام است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد