شرکت ملی نفت برای تولید حداکثری گاز در فصل زمستان آماده شده است

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آمادگی بخش بالادستی صنعت نفت برای تولید حداکثری گاز در زمستان امسال خبرداد.

احمد قلعه بانی تصریح کرد: برای تامین سوخت زمستانی تمهیدات لازم اندیشیده شده و با هماهنگی شرکت ملی گاز تعمیرات اساسی پالایشگاه های گاز که آخرین آن پالایشگاه خانگیران بود، انجام شده است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: با توجه به پایان یافتن بخش عمده تعمیرات اساسی در پالایشگاه ها و مناطق عملیات انتقال گاز، برای ورود به نیمه دوم سال و گذر از فصول سرد آن آمادگی مطلوب ایجاد شده است.

وی در باره روند تولید گاز برای تامین سوخت در کشور گفت: امسال نیز مانند سال گذشته در زمینه تولید گاز غنی در بخش بالادست آمادگی داریم نیازهای مصرف کنندگان را پاسخ دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر تامین به موقع سوخت مورد نیاز نیروگاه های کشور گفت: نیروگاه ها علاوه بر گاز، از سوخت مایع (نفت گاز و نفت کوره) به عنوان سوخت دوم استفاده می کنند و در زمستان با توجه به افزایش مصرف گاز در کشور، سوخت مایع بیشتری به عنوان جایگزین به نیروگاه ها تحویل داده می شود و در مقابل بخش زیادی از گاز تولیدی برای مصرف بخش خانگی، کارخانه ها و صنایع اختصاص می یابد.

قلعه بانی تصریح کرد: تعمیرات اساسی چاه های تولیدی، پالایشگاه ها و فازهای پارس جنوبی بر اساس برنامه انجام شده، ضمن آن که بخشی از عملیات بازسازی فاز یک پارس جنوبی در دست اجراست که در یک ماه آینده انجام می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز پیش تر با بیان این که اقدام‌های لازم در زمینه تامین و انتقال گاز مورد نیاز کشور در زمستان شده است، گفته بود: لوپ های جدید بین خطوط انتقال ایجاد و پنج ایستگاه تقویت فشار راه اندازی و هماهنگی لازم با بخش های مختلف برای تامین گاز مورد نیاز مردم در زمستان شده است.

بر اساس اعلام شرکت ملی گاز، 13 پالایشگاه، 200 هزار کیلومتر خط انتقال اصلی و فرعی و 69 ایستگاه تقویت فشار در کشور برای تولید و انتقال گاز فعال است و با تکیه بر توان داخل، تجهیزات مربوط به این صنعت به کوشش متخصصان ایرانی راهبری می شود




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد