گاز سرمایه ملی است که باید منطقی مصرف شود

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: گاز طبیعی سرمایه ای ملی است که به همه مردم در نقاط مختلف کشور تعلق دارد؛ از این رو استفاده بهینه و منطقی آن به ویژه در فصول سرد سال اهمیت بسزایی دارد.

رمضانعلی سنگدوینی افزود: صرفه جویی موضوعی مهم و سفارش شده در دین مبین اسلام به شمار می آید که در همه زمینه ها به آن توصیه شده است.

وی گفت: با توجه به افت دما در استان های شمالی کشور و افزایش مصرف گاز در آنها، توجه به استفاده متعارف و مبتنی بر الگوی مصرف، این حامل انرزی به منظور توزیع عادلانه آن ضروری است.

سنگدوینی استفاده از لباس مناسب، درزگیر به منظور جلوگیری از هدررفت انرژی، به کارگیری پرده های ضخیم، تعمیر اساسی موتورخانه (درصورت استفاده از شوفاژ) را از جمله راهکارهای ساده و در جهت پیشگیری از اتلاف انرژی برشمرد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان همچنین بر بهره گیری ایمن از وسایل گازسوز تاکید کرد و گفت: باتوجه به افزایش استفاده از وسایلی چون بخاری در فصول سرد سال، اطمینان از سلامت این گونه وسایل، نکته مهمی است که می بایست مصرف کنندگان به آن توجه ویژه شود.

وی با بیان این که بیشتر حوادث ناشی از نشت گاز به دلیل رعایت نکردن توصیه های ایمنی رخ می دهد، تصریح کرد: آزمایش های ساده مانند آزمایش کف (برای مطمئن شدن از نشت نکردن گاز) بررسی مسیر دودکش ها، همچنین استفاده از دودکش های مجزا برای هر وسیله گازسوز و استفاده از شیلنگ های استاندارد و به اندازه متعارف (تاحد یک متر) نکات مهمی هستند که وقوع حوادث را به حداقل ممکن خواهد رساند.

سنگدوینی با بیان این که شرکت گاز استان گلستان در آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مشترکان قرار دارند، بر همکاری هر چه بیشتر مردم در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر این شرکت به ویژه هم اکنون که سرما نقاط بیشتری از کشور را فرا گرفته است، تاکید کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد