استفاده از پیش‌ گرم‌کن‌های خورشیدی در ساختمان‌های دولتی اجباری شد

 به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی گفت: استفاده از پیش گرم‌کن‌های خورشیدی در ساختمان‌های تازه ساخت دولتی اجباری شده است.

عباس کاظمی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد سوخت کشور خاطرنشان کرد: انرژی خورشیدی یکی از انر‌ژی‌های تجدیدپذیر با پتانسیل بالا در کشور است که می‌توانیم با ساخت پیش گرم‌کن‌های خورشیدی بهترین استفاده از را این انرژی خداداد داشته باشیم.

وی به ساخت و توزیع 200 هزار مترمربع کولکتور خورشیدی در برنامه چهارم توسعه اشاره کرد و گفت: این کولکتورهای خورشیدی در روستاهای شرقی کشور توزیع شده است تا مردم بتوانند از یک انرژی پاک در جهت تامین نیازهای خود بهره‌ بگیرند.

کاظمی از حمایت وزارت نفت از 7 کارخانه برای ساخت سلول‌های خورشیدی – حرارتی در کشور خبر داد و تاکید کرد: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به دنبال توسعه کابرد انرژ‌ی‌های تجدیدپذیر در کشور است به همین دلیل از تعدادی کارخانه سازنده سلول‌های خورشیدی حمایت کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی دیگر از اقدامات این شرکت برای توسعه کاربردهای انرژی خورشیدی در کشور را تدوین استانداردهای لازم در این حوزه اعلام کرد.

انرژی خورشیدی نور و گرمای تولید شده توسط خورشید است که طبق آخرین برآوردهای رسمی اعلام شده عمر این انرژی بیش از ۱۴ میلیارد سال است. در هر ثانیه ۲/۴ میلیون تن از جرم خورشید به انرژی تبدیل می‌شود و باتوجه به وزن خورشید، این کره نورانی را می‌توان به‌عنوان منبع عظیم انرژی تا ۵ میلیارد سال آینده به حساب آورد.

انرژی فتو ولتایک تبدیل نور خورشید به الکتریسیته از طریق یک سلول فتو ولتاتیک (pvs) است که بطور معمول یک سلول خورشیدی نامیده می‌شود. امروزه از این انرژی به دو صورت استفاده می‌شود یکی برای مصارف خانگی، صنعتی و نیروگاهی و دیگری برای تبدیل مستقیم پرتوهای خورشید به الکتریسیته به وسیله تجهیزاتی به نام فتوولتائیک.

مزایای نیروگاه‌های خورشیدی که انرژی این کره را به برق تبدیل می‌کنند شامل تولید برق بدون مصرف سوخت، عدم احتیاج به آب زیاد، امکان تامین شبکه‌های کوچک و ناحیه‌ای و استهلاک کم و عمر زیاد است.

البته کاربردهای غیرنیروگاهی بسیاری نیز از این انرژی می‌شود که آبگرمکن و حمام خورشیدی، سرمایش و گرمایش خورشیدی، آب شیرین کن خورشیدی، خشک کن خورشیدی، اجاق خورشیدی و کوره‌های خورشیدی را دربرمی‌گیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد