خودکفایی صنعت نفت در ساخت دکل های حفاری خشکی

 به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از خودکفایی صنعت نفت در ساخت دکل های حفاری خشکی و داخلی سازی 14 دکل با استفاده از توانمندی متخصصان کشور خبر داد.

احمد قلعه بانی تصریح کرد: قرارداد ساخت 14 دستگاه دکل حفاری میان صنعت نفت، جهاد دانشگاهی و صنایع دفاع بسته شده که با ساخت این دستگاه ها در زمینه دکل های حفاری بخش خشکی بی نیاز خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، یکی از مطالبه های مهم ولی امر مسلمین از صنعت نفت را تاکید برساخت داخل، خودکفایی در تجهیزات موردنیاز و جلوگیری از خام فروشی در صنعت نفت اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه با رهنمودهای موثر وزیر نفت جلسه های مختلفی برای هماهنگی بیشتر میان دانشگاه صنعت نفت برگزار شده که امیدواریم این همکاری ها گام موثری در مسیر خودکفایی این صنعت باشد.

ساخت 120 هزار قطعه مورد نیاز صنعت حفاری در کشور

قلعه بانی گفت: در زمینه صنعت حفاری 120 هزار قطعه موردنیاز این صنعت در داخل کشور ساخته شده و بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است که بقیه قطعه های این بخش نیز داخلی سازی شود و در آینده به یکی از کشورهای صادر کننده خدمات حفاری تبدیل شویم.

تعیین تکلیف همه میدان های مشترک تا پایان امسال

قلعه بانی با بیان اینکه تقریبا همه میادین مشترک کشور تعیین تکلیف و کشف شده است، گفت: تنها 2 درصد از این میادین در بخش خشکی و 2 درصد دیگر در بخش دریا باقی مانده که به زودی آنها نیز تعیین تکلیف می شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، بر اساس دستور ویژه مقام معظم رهبری امسال 18 درصد از منابع توسعه ملی برای اجرای پروژه های بالادستی صنعت نفت اختصاص می یابد.

قلعه بانی گفت: در بازدیدی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سال گذشته از پژوهشگاه صنعت نفت داشته اند ایشان تاکید کرد که "باید نعمت های خدادادی زیرزمینی به سطح زمین آورده شود" و امیدواریم با اجرای پروژه های مختلف صنعت نفت بتوانیم درآمد های خوبی نصیب کشور کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با تدبیر ویژه دولت در بودجه سال 92 وابستگی کمتری به نفت داشته باشیم.

معاون وزیر نفت با تاکید بر سیاست وزارت نفت برای احداث کارخانه های گاز مایع در کشور گفت: طرح ان جی ال غرب هم اکنون در مرحله نهایی و طرح ان جی ال سیری نیز آماده افتتاح است و این طرح بر اساس برنامه آذر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

قلعه بانی با بیان این که روزانه 40 میلیارد فوت مکعب گاز همراه نفت در میدان های مختلف کشور سوزانده می شود، افزود: با اجرای طرح جمع آوری گاز و استحصال مایعات گازی این میزان به صفر خواهد رسید.

وی با بیان این که طرح جمع آوری گاز و استحصال مایعات گازی جزیره خارک با ظرفیت جمع آوری 600 میلیون فوت مکعب گاز در روز طراحی شده است، گفت: با راه اندازی این پروژه، از سوزانده شدن روزانه 400 میلیون فوت مکعب گاز همراه مناطق بهرگان و خارک جلوگیری و این گازها به واحد ان جی ال خارک منتقل می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد