دستیابی به اهداف پروژه بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت پالایشگاه لاوان تا پایان سال 90

به گزارش نفت دیلی ، مدیرعامل پالایشگاه لاوان از اجرای پروژه ( طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت سوخت ) در پالایشگاه لاوان خبر داد و گفت : هدف از اجرای این طرح ، ارتقای کیفیت و کمیت فرآورده ها و تغییر الگوی تولید و صیانت از محیط زیست است .

نامور در ادامه گفتگو با خبرنگار نفت دیلی گفت : پالایشگاه لاوان در سال 1355 با ظرفیت تولید 20 هزار بشکه در روز به بهره برداری رسید که با اجرای طرح ها و پروژه های متعدد ، ظرفیت تولید این پالایشگاه هم اکنون به 30 هزار بشکه در روز افزایش داشته است .

وی فرآورده های تولید این پالایشگاه را بنزین موتور ، نفت گاز ، گاز مایع با مصارف داخلی و در بخش صادرات نفت کوره اعلام کرد و گفت : در راستای بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش ضایعات اقدامات مؤثری انجام پذیرفته ، به گونه ای که در 9 ماهه اول سال جاری نسبت به سال های گذشته تولید بنزین به میزان 17 درصد و پالایش نفت خام به میزان 6 درصد افزایش یافته ست و همچنین مصرف سوخت به میزان 5 درصد و میزان ضایعات از 9/2 درصد به 5/1 درصد کاهش یافته است .

وی از افزایش تولید محصولات در این پالایشگاه خبر داد و گفت : پیش بینی می شود ، پروژه های در دست اقدام پالایشگاه لاوان در انتهای سال 90 به بهره برداری رسد که در راستای این پروژه پالایش نفت خام از 30 هزار بشکه به 50 هزار و تولید گاز مایع از 30 تن به 220 تن و تولید بنزین از یک میلیون و 50 هزار لیتر به دو میلیون و 800 هزار لیتر در روز افزایش یابد ضمن آنکه به تولید سوخت جد به میزان یک میلیون لیتر و گوگرد به میزان 3 تن در روز دست خواهیم یافت .

مدیرعامل پالایشگاه لاوان تصریح کرد : با ارتقای کیفیت فرآورده های این پالایشگاه ، به استاندارد 2005 اروپا دست خواهیم یافت .

نامدار در ادامه اظهار داشت : طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی مصرف سوخت شامل پروژه های احداث واحد تبخیر در جو و در خلاء با پیشرفت 87 درصدی ، احداث واحد تغییر اسانس و ارتقای کیفیت فرآورده ها در واحدهای بازیافت گوگرد و بنزین سازی ،انتقال فرآورده ها از مخازن به اسکله نفتی جهت بارگیری کشتی ها با پیشرفت 100 درصدی و احداث سرویس های جانبی مورد نیاز این طرح است .

وی تصریح کرد : تعداد 12 مخزن ذخیره سازی با حجم 240 میلیون لیتر احداث شده و آماده بهره برداری است .

وی مهمترین دستاوردهای طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت را ، افزایش ظرفیت پالایشگاه و نفت خام ، کاهش تولید فرآورده های سنگین ، افزایش تولید فرآورده های سبک با ارزش افزوده بیشتر ، کاهش آلاینده های زیست محیطی ، بهینه سازی مصرف انرژی ، بهبود عملکرد اقتصادی ، فراهم کردن زمینه اشتغال زایی ، ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری ، نسبت به توان داخلی ، ارتقای سطح علمی و دانش نیروهای شاغل در سطح پروژه ها و ارتقای توانمندی شرکت ها و مشارکتهای داخلی عنوان کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد : این طرح بر اساس سیاست حمایت از توان و تولید داخلی کشور صورت پذیرفته که با لطف یزدان و کمک همکاران و با ایجاد هماهنگی در بخش های مختلف به اهداف مورد نظر دست یافته ایم .

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد