سرمايه‌گذاري 30 ميليارد دلاري در صنعت نفت طي سال آينده

به گزارش نفت ديلي ،مدير عامل شركت ملي نفت گفت: در سال 90 از منابعي غير از منابع شركت ملي نفت بيش از 30 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري و عقد قرارداد براي سرمايه‌گذاري در صنعت نفت انجام خواهد شد.

احمد قلعه‌باني در مراسم بهره‌برداري از فاز 2 طرح توسعه ميدان نفتي دارخوين اظهار داشت: اول سال جاري ذخاير نفتي كشور از 137 ميليارد به 151 ميليارد بشكه و ذخاير گازي كشور از 29 ميليون مترمكعب به 33.9 ميليون مترمكعب افزايش يافت.

وي با بيان اينكه تنها شركت ملي نفت 6.3 ميليارد دلار محل انتشار اوراق مشاركت منابع جذب كرد، افزود: در سال جاري در بالادستي نفت و گاز 50 ميليارد دلار قرارداد بسته شد كه 28 ميليارد دلار آن به فازهاي جديد پارس جنوبي مربوط مي‌شود.

وي بهره‌برداري از فاز دوم دارخوين و توليد 160 هزار بشكه‌اي از اين ميدان را از ديگر اقدمات شركت ملي نفت در سالجاري دانست و گفت: ميدان هنگام نيز با 16 هزار بشكه در روز بهره‌برداري شد كه سال آينده به 30 هزار بشكه خواهد رسيد.

مديرعامل شركت ملي نفت با بيان اينكه واحدهاي جديد نمك‌زدايي در راستاي حفظ و تثبيت توليد در ميادين مختلف اجرا شد اضافه كرد: در برنامه چهارم حدو 47 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در حوزه نفت و گاز انجام شده است.

وي اضافه كرد: در برنامه پنجم توليد نفت به 5 ميليون بشكه، توليد گاز به هزار و 520 ميليون مترمكعب در روز خواهد رسيد و توسعه و تعمير سه هزار و 600 چاه و تسريع در توسعه ميادين مشترك در دستور كار قرار خواهد گرفت.

قلعه‌باني تصريح كرد: در سال 90 از منابعي غير از منابع شركت ملي نفت بيش از 30 ميليارد دلار سرمايه گذاري و عقد قرارداد براي سرمايه‌گذاري انجام خواهد شد.

وي با بيان اينكه توسعه ميادين نفت كارون با ظرفيت حداقل يك ميليون بشكه در روز در برنامه شركت ملي نفت قرار دارد اظهار داشت: در حال حاضر توسعه ميادين مشترك در گستره غرب كارون، شركت فلات قاره و عسلويه اولويت يك و داراي اهميت بلامنازع براي صنعت نفت و گاز است.

وي احداث تلمبه‌خانه غرب كارون، احداث 600 كيلومتر خطوط لوله نفت سبك و سنگين از غرب كارون و احداث دو كارخانه گاز و گاز مايع را از جمله برنامه‌هاي شركت ملي نفت در اين منطقه اعلام كرد و گفت: احداث 600 كيلومتر جاده نيز در برنامه ما قرار داشته است كه 400 كيلومتر از آن احداث شده، 200 كيلومتر در حال احداث است و 200 كيلومتر احداث خواهد شد.

مديرعامل شركت ملي نفت افزود: احداث دبيرستان، هنرستان و چند پروژه فرهنگي و هنري در دشت آزادگان نيز در دستور كار شركت ملي نفت قرار دارد.

وي در پايان تأكيد كرد: منطقه كارون در افق 10 ساله از نظر ارزش اقتصادي منطقه‌اي هم‌تراز با عسلويه و حتي بالاتر از آن خواهد بود.



gggggggggg.gif
 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد