عملیات بهینه سازی واحد شماره ٤ سد شهید عباسپور آغاز شد

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی استان خوزستان از آغاز عملیات مونتاژ و بهینه سازی واحد شماره ٤ سد شهید عباسپور خبر داد.

در مناطق نفتخیز جنوب، محسن رستگارنیا در این باره گفت: شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان با توجه به توان مهندسان خود، موفق شد عملیات بهینه سازی نیروگاه یکم این سد را آغاز کند.

وی افزود: پس از گذر از مسیر دشوار ساخت و تعمیر قطعات با شروع عملیات ماشین کاری و هم مرکز سازی بوش های برنجی ویکت گیت ها، کار نصب توربین از یکم اردیبهشت ماه آغاز شد و امیدواریم ظرف مدت چهار ماه به پایان برسد و  واحد شماره ٤ با ظرفیت اسمی ٢٥٠ مگاوات وارد مدار تولید شود.

رستگارنیا در زمینه تعمیرات اساسی شیرهای گارد بدنه سد دز نیز توضیح داد: با برنامه ریزی دقیق کارگروه مشترک شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز و مدیریت تعمیرات ناحیه، اورهال شیرهای گارد بدنه سد (شیرهای کشاورزی) توسط یک تیم تخصصی از شرکت تعمیرات و با نظارت معاونت فنی و مهندسی شرکت تولید دز، نخستین بار از زمان نصب انجام شد.

مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی استان خوزستان با اشاره به این که به دلیل معیوب بودن شافت شیرهای یاد شده بهره برداری از آنها متوقف شده بود، تصریح کرد: انجام این پروژه به عنوان بخشی از عملیات علاج بخشی این شیرها  با اهمیت است که این مهم به دست توانمند متخصصان داخلی صورت پذیرفت.

نیروگاه سد شهید عباسپور در شمال استان خوزستان احداث شده و دارای ٨ واحد ٢٥٠ مگاواتی با ظرفیت تولید ٢ هزار مگاوات انرژی برق است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد