امکان بازیابی جکت فاز 13 پارس جنوبی وجود دارد

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در صورت وارد نشدن صدمه جدی به جکت فاز 13 پارس جنوبی امکان بازیابی آن در هفته های آینده وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: پس از حادثه غرق شدن جکت فاز 13 پارس جنوبی تمام امکانات برای بازیابی این جکت بسیج شده اما تا زمانی که توسط کارشناسان میزان آسیب آن اعلام نشود نمی توان هیچ گونه اظهار نظری در این مورد انجام داد.

مهندس احمد قلعه بانی افزود: کلیه مراحل طراحی، ساخت و نصب جکت بر عهده شرکت صدرا به عنوان پیمانکار بوده و این شرکت مسئولیت جبران این حادثه را دارد.

وی تصریح کرد: شرکت صدرا یکی از شرکت های با تجربه سازنده جکت در ایران به شمار می رود و دارای توان ساخت بالایی است و در دیگر فازهای پارس جنوبی همکاری بسیار خوبی در زمینه های گوناگون با شرکت ملی نفت ایران دارد و امیدواریم بازیابی جکت فاز 13 نیز محقق شود.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: علت این حادثه در دست بررسی است اما نامساعد بودن شرایط جوی و سست بودن بستر دریا از عوامل اصلی وقوع این حادثه بوده که سبب شده جکت به پهلو خوابیده و غرق شود.

وی گفت: پیش بینی ها بر پایه تجربیات حوادث قبلی این امید را تقویت می کند که جکت آسیب جدی ندیده باشد و بتوان آن را به سرعت بازیابی کرد.

قلعه بانی افزود: تمام شرکت ها آماده کمک به صدرا هستند و بر این اساس شرکت نفت و گاز پارس و شرکت صدرا با همکاری شرکت تاسیسات دریایی ایران فردا در جلسه ای مشترک تمام راهکارها را برای بازیابی بررسی خواهند کرد و در صورت نیاز از کمک دیگر شرکت ها نیز استفاده خواهد شد.

وی گفت: از تمام مدیران و نیز رسانه های گروهی در خواست داریم تا زمان اعلام رسمی علت حادثه از اظهار نظر های غیر کارشناسی پرهیز کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: در صورتی که عملیات بازیابی با موفقیت همراه نشود در پروژه های آتی شرکت صدرا از شرایط مساوی با سایر شرکت ها برخوردار نخواهد بود و نمره منفی خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اگر بازیابی جکت غرق شده محقق نشود صدرا باید جکت جدیدی بسازد که این کار حدود 5 ماه زمان خواهد برد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد