٣ فاز پارس جنوبی امسال راه اندازی می شود

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت از راه اندازی فازهای ١٢، ١٥ و ١٦ پارس جنوبی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خبر داد و گفت: بهره برداری از میدان های مشترک نفت و گاز از اولویت های کاری وزارت نفت در سال ٩٢ است.

مهندس رستم قاسمی وزیر نفت در جلسه ای مشترک با مدیران فازها و طرح های پارس جنوبی در اولین روزهای سال ٩٢ اظهار کرد: با راه اندازی فازهای ١٢، ١٥ و ١٦ میدان  گازی پارس جنوبی در سال ٩٢، حجم تولید گاز کشور افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت تاکید کرد: امسال فازهای ١٥ و ١٦ در مدار تولید قرار می گیرد و  همچنین فاز ١٢ نیز که اواخر سال گذشته بخش تاسیسات آن آماده راه اندازی شده است، به ثمر می نشیند.

قاسمی در ادامه با توجه به در پیش بودن هجدهمین نمایشگاه نفت، گاز،  پالایش و پتروشیمی، به اهمیت حضور پررنگ بخش خصوصی در آن اشاره کرد و  اظهار کرد: پیش از این شرکت های دولتی به عنوان تابلوی عملکرد شرکت های  خصوصی سعی می کردند تا با ارائه پروژه های اجرا شده توسط این شرکت ها در  نمایشگاه های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، توانمندی های آن ها را به  نمایش در آوردند، اما  در نمایشگاه امسال شرکت های خصوصی به طور مستقل به  ارائه توانمندی های خود خواهند پرداخت.

 در این جلسه پس از ارائه آخرین گزارش پیشرفت طرح ها در بخش های حفاری ، ساخت و نصب سکوها ، ساخت پالایشگاه و لوله گذاری توسط مدیران طرح ها ، مهمترین دستاوردهای سال ١٣٩١ و اهم برنامه های سال ١٣٩٢ برای وزیر نفت تشریح شد.

مهندس رستم قاسمی در این جلسه با تاکید بر لزوم تسریع در راه اندازی طرح های پارس جنوبی به عنوان اولویت نخست صنعت نفت جمهوری اسلامی ، بر لزوم تلاش همه دست اندرکاران طرح ها برای خلق حماسه های ماندگار در سال جدید تاکید کرد.

بر پایه این گزارش بازدید از عملیات اجرایی فازهای ١٢ ، ١٣ ، ١٤ ١٥ و ١٦ ، ١٧ و ١٨ ، ١٩ ، ٢٠ و ٢١ و ٢٢ ، ٢٣ و ٢٤ از دیگر برنامه های وزیر نفت در اولین سفر کاری به عسلویه در سال ١٣٩٢ بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد