به زودي جشن خودکفايي صنعت نفت برگزار مي شود

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت نامگذاری سال حماسه اقتصادی و سیاسی را تدبیری هوشمندانه برای کشور دانست و گفت: به زودی به لطف تحریم ها جشن خودکفایی صنعت نفت و حذف وابستگی به خارج را برگزار خواهیم کرد.

رستم قاسمی  در مراسم آغاز بکار هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی گفت: منابع هیدروکربوری همچنان نقش محوری و موتور محرکه را در اقتصاد جهانی دارد و این نقش در آینده نیز حفظ خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایران با ذخایر منحصر بفرد نفت و گاز نقش ممتازی در تامین امن و مطمئن انرژی در بازارهای جهانی را دارد و روز به روز پررنگ تر می شود.

قاسمی با تاکید بر تولید و توسعه صیانتی از منابع نفت و گاز گفت: 70 طرح پتروشیمی دردست اجراست که با بهره برداری از آنها ظرفیت تولید در این بخش به 130 میلیون تن در سال خواهد رسید و ایران را در رتبه نخست منطقه قرار خواهد داد.

وزیر نفت افزود: با توسعه صنعت گاز در پایان برنامه پنجم به ظرفیت تولید روزانه یک میلیارد و 470 میلیون مترمکعب خواهیم رسید که این مقدار در حال حاضر 700 میلیون مترمکعب است.

قاسمی گفت: همه نیروهای انسانی و فعالان صنعت نفت و گاز تلاش می کنند در سال جاری حماسه اقتصادی در این حوزه ایجاد کنند و باید به روزی برسیم که از منابع نفت و گاز فقط در توسعه زیربناها و زیرساخت های اقتصادی استفاده شود و ارتباط آن با هزینه های جاری و روزمره را حذف کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد