تحولی بزرگ در بخش ساخت کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت ایجاد شده است

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ایجاد تحولی بزرگ در بخش ساخت کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در کشور خبر داد و گفت: امروز به همت سازندگان داخلی بیش از ٧٠ درصد کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، در داخل کشور تولید می شود.

احمد قلعه بانی در جریان بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: امسال شاهد حضور فعال شرکت های مختلف داخلی و خارجی با تنوع بالا از قبیل توسعه دهندگان محصول و سازندگان تجهیزات، در نمایشگاه هستیم.

وی به ایجاد تحولی بزرگ در عرصه سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: سال گذشته موفق شدیم با افزایش رقم سرمایه گذاری در صنعت نفت، از ساخت داخل نیز حمایت بیشتری داشته باشیم.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به عنوان بزرگ ترین نمایشگاه حوزه صنعت نفت خاورمیانه با پیام "تجلی حماسه اقتصادی در نهضت جهاد خودکفایی صنعت نفت ایران" امروز با  حضور صدها شرکت بین المللی و مشارکت فعال پیمانکاران، مشاوران، متخصصان و تولیدکنندگان توانمند داخلی، به طور رسمی گشایش یافت.

این نمایشگاه  با ترسیم تصویری روشن از ظرفیت های صنعت نفت، شکست و ناکارآمدی پروژه تحریم استکبار جهانی را بیش از پیش نمایان می کند.

در هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت  یک هزارو ١٠٠  شرکت ایرانی و خارجی در فضایی به گستردگی ٤٢ هزار مترمربع (فضای مفید) و ٨٨ هزار مترمربع (فضای باز)حضور یافته اند  که خود  نشانگر شکست اهداف دشمنان در تحریم صنعت نفت کشور و منزوی ساختن ایران اسلامی است.

امسال در هجدهمین نمایشگاه نفت  غرفه ای با  عنوان « جهاد خودکفایی » به تجهیزات و قطعات موردنیاز صنعت نفت اختصاص یافته است.  بر این اساس شرکت های سازنده می توانند با مراجعه به این غرفه با نیازهای چهار شرکت اصلی وزارت نفت بیشتر آشنا شوند، همچنین کارگروه های تخصصی در چهار حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در این زمینه تشکیل شده است که پاسخگوی مراجعان خواهد بود.

برای نخستین بار فعالیت شرکت های حاضر در نمایشگاه به گروه های ٩ گانه تقسیم و این گروه ها در سالن های اختصاصی متمرکز شده و  با هدف برجسته سازی نقش سازمان همکاری های اقتصادی "اکو"، غرفه جداگانه ای به دبیرخانه این سازمان در نمایشگاه هجدهم اختصاص یافته است.

با توجه به افزایش تقاضای شرکت ها برای حضور در نمایشگاه هجدهم، برای نخستین بار سالن های ٢٠ و ٢٢ نمایشگاه آماده استفاده شده است.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از روز ٢٩ فروردین ماه امسال به مدت ٤ روز آماده بازدید علاقه مندان است  و هر یک از روزهای برگزاری نمایشگاه نیز با عنوان خاصی نام گذاری شده است.

روز نخست نمایشگاه هجدهم با عنوان «تولید ملی و شکست تحریم ها (توسعه صنایع بالادستی)»، روز دوم با عنوان «امنیت انرژی، امنیت اقتصادی»، روز سوم با عنوان «خودکفایی و خودباوری در صنعت نفت ایران (صدور دانش فنی و ساخت داخل)» و روز چهارم نمایشگاه با عنوان «تنوع بخشی سبد درآمدی کشور (تولید و صادرات فرآورده های نفتی و پتروشیمی)» نام گذاری شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد