ایران صادرات گاز به ترکیه را افزایش می دهد

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تامین انرژی مورد نیاز ترکیه گفت: خط لوله نهم سراسری گاز ایران با مشارکت ترکیه و با هدف افزایش حجم صادرات گاز به این کشور به مرز بازرگان می رود.

مهندس رستم قاسمی در حاشیه دیدار با وزیر توسعه ترکیه اظهار کرد: خط لوله نهم سراسری گاز ایران از اهواز تا دهگلان در حال تکمیل است و با توافق با شرکت های ترکیه ای این خط لوله به مرز بازرگان خواهد رسید که قرارداد نهایی این توفقنامه به زودی نهایی می شود.

 وزیر نفت افزود:  شرکت های بخش خصوصی ترکیه در این طرح مشارکت خواهند داشت و امیدواریم تا یک ماه آینده این قرارداد به امضا برسد.

 وی ادامه داد: در دیدار با وزیر توسعه ترکیه مذاکره های سازنده ای صورت گرفت و با توجه به نقش انرژی در روابط دو کشور، بر توسعه روابط در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تاکید شد.

 وزیر نفت با اشاره به این که ایران آماده افزایش صادرات گاز به کشور دوست و همسایه، ترکیه است، گفت: بیش از ١٢ میلیارد دلار از حجم مبادلات ایران و ترکیه که در سال گذشته  به حدود ٢٢ میلارد دلار رسید مربوط به بخش انرژی است.

قاسمی تصریح کرد: ایران آمادگی دارد در بخش نفت،گاز و پتروشیمی نیازمندی های ترکیه را تامین کند.

 وی با بیان این که زمینه های فراوانی برای سرمایه گذاری ترکیه در صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد، گفت: برای حضور شرکت ها و سرمایه گذاران ترکیه در ایران هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 وزیر نفت افزود: حضور سرمایه گذاران ترکیه در پتروشیمی رازی به عنوان یک تجربه موفق می تواند زمینه ساز مشارکت سرمایه گذارن ترکیه در صنایع پتروشیمی ایران باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد