ضریب بازیافت از میدان های نفتی ایران به 30 درصد می رسد

 به گزارش نفت ديلي ، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که ضریب بازیافت میدان های نفتی ایران به حدود 30 درصد می رسد ، از راه اندازی طرح ازدیاد برداشت میدان مسجد سلیمان و دستیابی به تولید روزانه 25 هزار بشکه ای از این میدان نفتی خبر داد .

مهندس احمد قلعه بانی افزود : شرکت ملی نفت ایران هم اکنون برنامه های اجرایی کارآمدی را برای افزایش ضریب بازیافت از میدان های هیدروکربوری کشور در دستور کار دارد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد : شرکت ملی نفت ایران ضمن پیگیری اجرای برنامه های اکتشافی در سراسر کشور ، طرح ازدیاد برداشت و افزایش ضریب بازیافت از میدان های هیدروکربوری خود را با به کارگیری فناوری های نوین دنبال می کند .

وی ، حجم ذخایر قابل استحصال ئیدروکربور مایع ایران را بیش از 151.7 میلیارد بشکه و ذخایر گاز را بیش از 33 تریلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت : این رقم برای ئیدروکربور مایع با ضریب بازیافت به طور میانگین حدود 28 تا 29 درصد محاسبه شده است ، بر این اساس چنانچه تکنولوژی های نوین افزایش بازیافت به کار گرفته شود ، این رقم ، بیش از این خواهد بود .

قلعه بانی ، یکی از اصلی ترین روش های مؤثر برای افزایش ضریب بازیافت ، توسعه حفاری های افقی خواند و تأکید کرد که برای ازدیاد برداشت و بهبود بازیافت از مخازن هیدروکربوری کشور ، باید تکنولوژی های روز و روش های نوین حفاری را به کار گرفت .

وی با بیان این که سهم میدان های هیدروکربوری تازه اکتشاف شده و در افزایش تولید حدود 25 درصد است ، یادآور شد : باقی سهم افزایش تولید از میدان هایی است که توسعه آنها پایان یافته و یا در نیمه دوم عمر خود قرار دارند ، از این رو لازم است در حوزه پژوهش و توسعه برای استفاده از فناوری  های نوین ازدیاد برداشت و مهندسی مخزن ، سرمایه گذاری و طرح های کارآمد پژوهشگران ایرانی در این زمینه کاربردی شود.



11111111------نÙ.gif

درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد