ایران و هند در توسعه میدان گازی فرزاد بی مشارکت می کنند

به گزارش نفت دیلی،وزیر نفت ایران از گفت و گوهای سازنده تهران و دهلی نو برای جلب مشارکت هندی ها در توسعه میدان گازی فرزاد بی در خلیج فارس خبر داد.

مهندس رستم قاسمی عصر دیروز (جمعه ١٠ خرداد) در حاشیه نشست ١٦٣ اوپک در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج مطلوب مذاکرات ایران و هند در سفر سه روزه خود به دهلی نو، گفت: برای مشارکت در تولید (شکلی از مشارکت در تولید) هند در طرح توسعه میدان گازی فرزاد-بی گفت و گوهایی میان تهران و دهلی نو صورت گرفته است که جزئیات آن توسط تیم کارشناسی مشترک ایران-هند ظرف سه ماه آینده مشخص خواهد شد.

حجم ذخایر درجای گازی میدان گازی فرزاد- بی در حدود ٢١ تریلیون و ٦٨٠ میلیارد فوت مکعب برآورد شده است که احتمال می رود ١٢ تریلیون و ٨٠٠ میلیارد فوت مکعب از این حجم قابل استحصال باشد.

وزیر نفت ایران همچنین در پاسخ به سوالی درباره که آیا ایران به منظور ایجاد انگیزه برای مشتریان، نفت خام خود را با تخفیف عرضه می کند، گفت: ایران نفت خام خود را بر اساس قیمت های بین الملی به مشتریان می فروشد.

مهندس قاسمی درباره این که آیا تحریم ها بر صادرات نفت خام ایران تاثیر گذار بوده است، گفت: ما همچنان به فروش نفت خام خود ادامه می دهیم.

وی همچنین روز گذشته گفته بود: صادرات نفت خام ایران مقدار کمی کاهش یافته است اما این مقدار هم اکنون برای تولید و صدور فرآورده های نفتی مورد استفاده قرار می گیرد.

وزیر نفت اعلام کرده بود: ایران که روزی وارد کننده بنزین بود، هم اکنون به یک صادر کننده بنزین تبدیل شده و در حال بازاریابی برای بنزین و دیگر فرآورده های نفتی خود است.

وی همچنین درباره بیمه های نفتی گفت: هم اکنون نفتکش های حامل نفت خام ایران برای بیمه محموله های خود مشکلی ندارند و ما آن ها را بیمه می کنیم.

مهندس قاسمی روز گذشته بار دیگر بر بی تاثیر بودن تحریم ها بر سطح تولید نفت خام ایران تاکید کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد