رشد ١١٠ درصدی حجم سرمایه گذاری در شرکت ملی نفت ایران

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: این شرکت در سال های ١٣٨٨ تا ١٣٩١ با استفاده از شیوه های جدید تامین منابع مالی موفق شد حجم سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز را به حدود ٦٩,٦ میلیارد دلار افزایش دهد.

احمد قلعه بانی از استفاده از شیوه های جدید تامین منابع مالی در بین سال های ١٣٨٨ تا سال ١٣٩١ خبر داد و گفت: در این مدت، شرکت ملی نفت ایران موفق شد میزان سرمایه گذاری را حدود ٦٩,٦ میلیارد دلار افزایش دهد که این رقم نسبت به دوره مشابه رشدی بیش از ١١٠ درصد داشته است.

وی با بیان این که تشدید تهدیدهای بین المللی در سه سال گذشته، محدودیت منابع مالی، تهیه کالاها و تجهیزات را برای شرکت ملی نفت ایران به همراه داشته است، گفت: تنوع بخشی به سرمایه گذاری و تامین منابع مالی با استفاده از تسهیلات اعتباری بانک ها، موسسه های مالی و صندوق ها، بنیادها و شرکت های داخلی و خارجی از جمله راهکارهای مقابله با محدودیت منابع مالی در شرکت نفت بوده است.

قلعه بانی تصریح کرد: توجه ویژه به میدان های مشترک از دیگر اولویت های شرکت ملی نفت ایران در سال های ٨٨ تا ٩١ بوده است؛ به طوری که در این مدت، ٩٨ درصد از این میدان ها تعیین تکلیف شدند.

وی حجم سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران در میدان های مشترک در سال ١٣٨٨ را  ٦,٨ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این سرمایه گذاری در سال ١٣٩١ به  ١٣.٤ میلیارد دلار افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت توان تولید بیش از ٤,٥ میلیون بشکه در روز هیدروکربورمایع و عرضه بیش از ٧٥٠ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در روز در اوج مصرف را از مهم ترین شاخص های عملیاتی سال های ١٣٩١-١٣٨٨ برشمرد.

قلعه بانی اجرای طرح های توسعه ای با اتکا به ظرفیت های تولید کنندگان و پیمانکاران داخلی را گام دیگری در خنثی سازی تهدیدهای بین المللی اعلام و تصریح کرد: بستن دهها میلیارد دلار قرارداد برای توسعه فازهای باقیمانده پارس جنوبی با پیمانکاران و سازندگان داخلی شاهدی بر این ادعا است.

کشف ١٧ میلیارد بشکه هیدروکربور مایع

معاون وزیر نفت گفت: فعالیت های اکتشافی در این سال ها (١٣٩١-١٣٨٨) منجر به کشف بیش از ١٧ میلیارد بشکه هیدروکربور مایع شد که این میزان افزایش، افزون بر پوشش میزان برداشت از مخازن نفت و گاز توانست به حجم ذخایر هیدروکربوری کشور بیفزاید.

قلعه بانی، تلاش های انجام شده در زمینه ساخت و تامین کالا و تجهیزات از داخل کشور و ایجاد شرایط مناسب برای عرضه بین المللی نفت خام و مایعات و میعانات گازی بوسیله بیمه کشتی ها و حمل و نقل حامل های انرژی را از دیگر فعالیت های عمده این دوره برای کاهش اثرهای ناشی از تهدیدهای بین المللی برشمرد.

وی با اشاره به اقدام های موثر انجام شده در حوزه حفاری گفت: گسترش ناوگان حفاری و دستیابی به بیش از ٨٠٠ هزار متر حفاری در سال، گام بلندی برای فراهم کردن مهم ترین پیش نیاز فعالیت های توسعه ای شرکت ملی نفت ایران است.

معاون وزیر نفت با اشاره به روند رو به رشد فعالیت های توسعه شرکت ملی نفت ایران، بهره برداری کامل از طرح توسعه فازهای ٦، ٧ و ٨ پارس جنوبی، بهره برداری کامل از طرح توسعه توسعه فازهای ٩ و ١٠ پارس جنوبی، تکمیل و بهره برداری از فاز دوم طرح توسعه میدان نفتی دارخوین به همراه بخش تزریق گاز به این میدان و بهره برداری از شناور امیرکبیر (ایران البرز) برای حفاری در آب های عمیق خزر را از مهمترین فعالیت های این شرکت در سال های ١٣٩١-١٣٨٨ برشمرد.

قلعه بانی افزود: بهره برداری از طرح تزریق آغاجاری، بهره برداری از طرح تولید زودهنگام میدان نفتی آزادگان، بهره برداری از طرح توسعه میادین نفتی هنگام، یادآوران، جفیر، آبان و مسجدسلیمان، بهره برداری از طرح احداث کارخانه گاز و گاز مایع سیری، احداث و افزایش ظرفیت کارخانه های نمک زدایی، احداث مخازن ذخیره سازی نفت خام، اجرای مستقیم و غیرمستقیم طرح های گاز رسانی و تعداد زیادی از طرح های دیگر از جمله طرح های مهرماندگار، پروژه های عام المنفعه (طرح کمک به عمران مناطق نفتخیز) و پروژه های نگهداشت توان تولید از دیگر فعالیت های توسعه ای این شرکت طی این سال های بوده است.

معاون وزیر نفت در خاتمه تاکید کرد: این دستاوردهای بزرگ در حالی به دست آمده که شرکت ملی نفت ایران هدف شدیدترین تحریم های کشورهای غربی قرار داشته است و این امر اهمیت و بزرگی کار این شرکت و مدیران و کارکنان پرتلاش آن را نشان می دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد