فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی در آستانه راه اندازی قرار دارد

به گزارش نفت دیلی،مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از راه‌اندازی مرحله نخست فازهای ١٥ و ١٦ در روزهای آتی خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با حضور در پالایشگاه طرح توسعه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی، تلاش های کارکنان بخش کارفرمایی و پیمانکاری مستقر در این پروژه را در راه اندازی مرحله نخست شیرین سازی گاز ستود.

مهندس احمد قلعه بانی روز گذشته به همراه مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و شماری از مدیران و مجریان بخش خشکی فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی اقدامات نهایی مربوط به راه اندازی ردیف اول شیرین سازی گاز توسط متخصصان ایرانی را مورد بازدید و ارزیابی قرار داد.

پس از این بازدید، مدیر عامل شرکت ملی نفت طی نشستی با اشاره به اهمیت عملیات گسترده فنی و اجرایی صورت گرفته در فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی گفت: از اینکه برای اولین بار متخصصان ایرانی موفق به طراحی، ساخت و راه اندازی مگاپروژه های گازی شده اند به خود می بالیم و امیدواریم این تجربه مقدمه ای برای ورود به اجرای موفقیت آمیز سایر طرحهای بزرگ این میدان مشترک باشد.

قلعه بانی با بیان این که انجام این قبیل کارهای بزرگ نیازمند تعهد و اراده کارگزاران و کارکنان حاضر در آنها است گفت: بی شک در اجرای طرح توسعه فازهای ١٥ و ١٦ هدف مقدسی نهفته بود که این چنین کارکنان این پروژه با تعهدی بی نظیر نسبت به توسعه ایرانی این طرح همت گماشته اند.

وی گفت: تلاش های چندین ماهه جهادگران و فعالان این پروژه اکنون نتیجه داده است و پیش بینی می شود طی روزهای آینده واحدهای تعریف شده در مدار بهره برداری و افتتاح رسمی قرار گیرد .

قلعه بانی بر تاکید مقام عالی وزارت نفت نسبت به تسریع در راه اندازی این مرحله اشاره کرد و گفت: راه اندازی مرحله نخست این فاز با رفع موانع محدود عملیاتی پیش روی پروژه ادامه دارد که امیدواریم طی هفته جاری با تکمیل عملیات باقیمانده در فاز بهره برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ظهر چندی پیش از راه اندازی عملیاتی مرحله نخست شیرین سازی طرح توسعه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی خبر داد و اعلام کرد: به زودی این طرح توسعه ملی توسط مقام های عالی کشور در عسلویه مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرد.

دکتر محمدرضا زهیری با بیان این که اجرای مراحل نهایی  راه اندازی این فاز گازی از ٣ روز پیش آغاز شده است، افزوده بود: با تلاش متخصصان داخلی این پروژه، ابتدا واحدهای جانبی ( آب، برق، هوا، بخار و نیتروژن ) در سرویس قرار گرفت و سپس عملیات انتقال گاز ترش فازهای ٦، ٧ و ٨ پارس جنوبی به پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ با موفقیت به اجرا درآمد.

وی عنوان کرده بود: اکنون تیم تخصصی راه اندازی این پروژه در حال بالابردن فشار گاز جهت انجام سایر مراحل عملیاتی ورود گاز به واحد شیرین سازی هستند که با توجه به روند مطلوب اجرایی پیش بینی می شود تا پایان امروز فشار گاز ترش به فشار عملیاتی رسیده و سپس عملیات شیرین سازی در نخستین واحد این فاز گازی (واحد ١٠١) آغاز شود.

زهیری گفته بود: مطابق برنامه ریزی های انجام شده پس از تکمیل مراحل شیرین سازی، واحدهای نم زدایی و تقویت فشار این بخش پالایشگاهی به سرعت به منظور انتقال گاز تولیدی این پالایشگاه به خط لوله مصارف سراسری  گاز کشور آماده و راه اندازی خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد