حفظ اقتدار و احترام شرکت ملی نفت ایران از ضرورت هاست

به گزارش نفت دیلی،بیژن زنگنه با تاکید بر این که شرکت ملی نفت ایران به عنوان بزرگترین شرکت ایران و دومین شرکت نفت خاورمیانه از جایگاه والایی در نظام اقتصادی کشور برخوردار است، گفت: حفظ اقتدار و احترام شرکت ملی نفت ایران ضروری است.

وزیر نفت صبح امروز (یک شنبه ٢٤ شهریور) در مراسم معارفه رکن الدین جوادی به عنوان مدیرعامل جدید و تودیع احمد قلعه بانی مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران، خطاب به اعضای جدید هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: احترام به اصناف واجب است و آنچه که نمی پسندید دیگران بر سر اصناف نفت بیاورند، خود بر سر اصناف نیاورید.

بیژن نامدار زنگنه، شرکت ملی نفت ایران را بزرگترین شرکت ایران و دومین شرکت نفت خاورمیانه خواند و گفت: احترام این نهاد در این جایگاه به عنوان یک نهاد مدیریتی باید حفظ شود و هر جایی که بی احترامی شود، به خودش بر می گردد.

وی در باره انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره شرکت ملی نفت گفت: تمام اعضای هیئت مدیره از افراد با تجربه و با سابقه خوب در شرکت ملی نفت به طور خاص و در صنعت نفت به طور عام انتخاب شده اند و این افراد نیز به طور تمام وقت در شرکت ملی نفت ضور داشته و کار می کنند.

زنگنه به نکته دیگر در این انتصاب اشاره کرد و گفت: سعی کردم روال معمول و متداولی که در شرکت نفت بوده، یعنی اعضای هیئت مدیره به تناسب جایگاه و مقامی که در شرکت دارند، به عضویت هیئت مدیره در آیند و در این انتخاب این موارد لحاظ شد.

وزیر نفت ادامه داد: مدیریت های تولید، اکتشاف، برنامه ریزی، مالی، بین الملل، اداری، پژوهش، برنامه ریزی و مهندسی به طور سنتی اعضای هیئت مدیره را تشکیل می دادند که سعی شده است این روال نیز در انتخاب اعضای جدید، احیا شود، گرچه در هیئت مدیره در برخی بخش ها نماینده معرفی نشده است که در انتصاب های بعدی انجام خواهد شد.

زنگنه به نکته دیگر در انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره شرکت ملی نفت اشاره و تصریح کرد: مدیران شرکت های فرعی به جز «مناطق نفت خیز جنوب» (به دلیل رعایت نکات مدیریتی)، نباید در هیئت مدیره شرکت مادر حضور یابند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد