مدیریت مصرف و رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز

به گزارش نفت دیلی،شرکت ملی گاز ایران در آستانه فرارسیدن فصل سرد سال بر مدیریت مصرف و رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز در این فصل تاکید کرد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران بر استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و اهمیت درجه تعیین شده در برچسب انرژی نصب شده بر روی این لوازم تاکید کرد و افزود: مشترکین محترم باید از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز بپرهیزند و از نیروهای متخصص برای نصب وسایل گازسوز بهره گیرند.

مدیر مجید بوجارزاده ضمن تاکید بر استفاده از بخاری های استاندارد برای گرم کردن منازل و محل کار، اظهار داشت: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه های پیشگیری از خطر نشت گاز است.

وی افزود: مشترکان باید هنگام نصب وسایل گاز سوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهکH در پشت بام مطمئن شوند،  همچنین دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه ها و سامانه های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی داشته باشند.

بوجارزاده ضمن تاکید بر استفاده نکردن از بخاری های بدون دودکش در محیط های مسکونی بسته، خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آنرا کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با ١٩٤ در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، ادامه داد: سرویس کردن کامل مجموعه سامانه های گرمایشی مجتمع های مسکونی به خصوص رسوب زدایی کوره ها و اطمینان از سلامت مشعل ها و... قبل از آغاز فصل سرد، استفاده از بسته های فلزی و شیلنگ استاندارد و لوله های فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز ، جلوگیری از نصب دودکش های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

بوجارزاده میزان درجه حرارت استاندارد در منازل را ١٨ تا ٢١ درجه سانتیگراد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هر سال با آغاز فصل سرد سال بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به ویژه بخاری و آّبگرمکن، تعدادی از هموطنان جان خود را به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از دست می دهند، ابراز امیدواری کرد: مشترکان گاز با رعایت کامل اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، زمستان آرام و بدون حادثه ای را پشت سر گذارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد