ایران تا زمان کسب سهم شایسته از بازار نفت از هیچ قیمتی دفاع نمی کند

به گزارش نفت دیلی،وزیر نفت با تاکید بر این که از هیچ کف قیمتی در بازار دفاع نمی کنم، گفت: برای بدست آوردن سهم ایران در بازار نفت و بازگشت به تولید روزانه چهار میلیون بشکه نفت، هر کاری انجام می دهیم و این مسئله حاوی پیام مهمی است.

بیژن زنگنه تصریح کرد: بازار نفت قیمت ها را تعیین می کند ولی اکنون آنچه بیشتر از قیمت نفت برای ما مهم است، بالا بردن سهم کشور در بازار و بشکه هایی است که می توانیم به بازار نفت صادر کنیم.

وی گفت: زمانی که سهمی در بازار نفت نداشته باشیم، دیگران از بالا رفتن قیمت نفت استفاده می کنند؛ بنابراین ما از قیمتی دفاع می کنیم که سهم تولید شایسته خود را در آن داشته باشیم.

وزیر نفت با تاکید بر این که هیچ کف قیمتی برای نفت قایل نیستیم، افزود: هم اکنون برای بدست آوردن سهم ایران در بازار نفت و بازگشت به تولید روزانه چهار میلیون بشکه نفت تلاش می کنم که این مسئله، حاوی پیام مهمی برای بازار است.

همکاری نفت با دستگاه دیپلماسی برای رفع تحریم ها

وزیر نفت در باره رفع تحریم ها در کشور گفت: تلاش های لازم را برای کمک به دستگاه دیپلماسی در این زمینه انجام داده ایم ولی اصل کار در بخش دیپلماسی کشور انجام و در سطح کلان نظام تصمیم گیری می شود.

زنگنه تصریح کرد: در سطح تدبیر جمعی و هماهنگی با کل نظام اقدام های لازم را برای رفع تحریم ها انجام داده ایم که امیدواریم نتیجه حاصل شود؛ ضمن آنکه در کار سیاست همه امور با صبوری پیش می رود.

پاسخی به نامه وزیر نفت هند نداده ام

وزیر نفت درباره مکاتبه هایی که به تازگی از سوی وزیر نفت هند با ایران انجام شده است، گفت: ایشان با بنده مکاتبه داشتند ولی تا کنون جواب ایشان را نداده ام.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تمایل هند برای مشارکت در طرح توسعه میدان گازی فرزاد بی، گفت: مبحث تازه ای است و باید مذاکرات آن از اول شروع شود، در این زمینه قولی به کسی نداده ام؛ ضمن آنکه بر اساس قراردادی که پیشتر بسته شده تعهداتی میان دو طرف انجام شده ولی زمانی که به موقع به آنها عمل نشود، دلیل نمی شود که هر گاه طرف مقابل بازگشت، از همان نقطه قبل قرارداد را شروع کنیم.

ویرپا مویلی، وزیر نفت هند، ٩ سپتامبر گذشته (دوشنبه ١٨ شهریور) در نامه ای به بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران درخواست همکاری تجاری و سودآور و مفید میان دو کشور را مطرح کرده است.

مویلی به دنبال جلب نظر مساعد زنگنه برای رسمی و نهایی کردن سرمایه گذاری شرکت های بزرگ نفت و گاز او ان جی سی، ایندین اویل و اویل ایندیا در میدان گازی فرزاد بی در بلوک فارسی واقع در خلیج فارس است.

افزایش ظرفیت تولید نفت به روزانه ٤ میلیون بشکه تا پایان سال ٩٢

وزیر نفت در باره افزایش ظرفیت تولید نفت گفت: افزایش ظرفیت تولید نفت کشور در شرکت های تولیدی نفت در حال انجام است و گزارش های لازم برای افزایش ظرفیت تولید در مدت یک ماه آینده از این شرکت ها گرفته شده است.

وی تاکید کرد: همه تلاش خود را برای افزایش ظرفیت تولید نفت به روزانه چهار میلیون بشکه تا پایان امسال انجام می دهیم.

تنظیم ساختار جدید قراردادهای صنعت نفت

زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر تمایل شرکت های معتبر خارجی برای بازگشت به ایران و مشارکت در پروژه های صنعت نفت گفت: تماس هایی در این زمینه گرفته شده و همه علاقه مند هستند، امیدوارم دوباره همکاری نزدیک و تنگاتنگی با شرکت ملی نفت ایران پس از لغو تحریم ها داشته باشند.

وی افزود: کمیته ای برای تعیین ساختار جدید قراردادهای صنعت نفت برای این که در قالب قراردادهای پیشرفته تر و قابل قبول تر بتوانیم با شرکت های خارجی کار کنیم، تشکیل دادهایم، ضوابط این کمیته ابلاغ شده تا ساختار جدید قراردادی که برای کشور نیز مفید باشد، با هدف برداشت صیانتی از میدان های نفت و گاز و بالا بردن ضریب بازیافت تنظیم شود.

زنگنه افزود: این کمیته با مشارکت گروهی کاملا حرفه ای فعالیت می کند و از همه ظرفیت ها ملی و بین المللی و شرکت های داخلی و خارجی در آن استفاده می شود تا بتوانیم قالب های جدید قراردادی متناسب با وضعیت فعلی کشور و با هدف بالا بردن قابلیت رقابت در منطقه را تنظیم و آماده کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: قراردادهای مشارکت در تولید مطلوب نیست و از نظر ما این قراردادها رد شده است، ضمن آنکه قالب های دیگر قراردادی برای این نوع از میدان ها موثرتر است




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد