حمایت ایران از قراردادهای بلندمدت فروش گاز

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت ضمن حمایت از قراردادهای بلندمدت برای فروش گاز گفت: کشورهای صادر کننده تمایلی به استفاده از قراردادهای کوتاه برای صادرات گاز ندارند.

بیژن زنگنه در باره مذاکره های انجام شده در پانزدهمین اجلاس جی یی سی اف برای تعیین شیوه قیمت گذاری گاز تصریح کرد: بحث های زیادی در این زمینه در اجلاس اخیر میان اعضای دبیرخانه کشورهای صادرکننده گاز انجام شد، ولی تصمیمی گرفته نشد.

وزیر نفت در باره جداسازی قیمت گاز از نفت و امکان عرضه گاز در بورس (مستقل از نفت) گفت: این موضوع به بحث و بررسی بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: قیمت های گاز در کشور ما و دیگر کشورهای صاحب تجربه هم اکنون وابسته نفت است.

زنگنه همچنین در باره تاثیر استفاده از قراردادهای تک محموله ای در مقایسه با قراردادهای بلندمدت فروش گاز بر روی امنیت انرژی در منطقه گفت: کشورهای صادر کننده تمایلی به استفاده از قراردادهای کوتاه مدت و تک محموله ای برای فروش گاز ندارند و تاکید آنها بر استفاده از قراردادهای بلند مدت برای فروش گاز است.

وزیر نفت گفت: با توجه به ضرورت حفظ امنیت تقاضا، تامین فاینانس پروژه ها و رفع مشکلات مالی، هم اکنون در منطقه خلیج فارس تمایل بر استفاده از قراردادهای بلند مدت است و بحثی برای استفاده از قراردادهای کوتاه مدت در فروش گاز مطرح نیست.

صحبتی درباره لغو قرارداد صادرات گاز به پاکستان نشده است

وزیر نفت در باره انتشار اخباری به نقل از وی مبنی بر "احتمال لغو قرارداد صادرات گاز به پاکستان" گفت: صحبتی درباره لغو قرارداد نشده بود بلکه تاکید ما بر نداشتن امید به عملیاتی شدن قرارداد صادرات گاز به پاکستان از سوی طرف پاکستانی بوده است.

زنگنه افزود: بر اساس برنامه، طرف پاکستانی تاکنون قدمی در زمینه اجرایی کردن این قرارداد برنداشته و باید ساخت خط لوله صادرات گاز را از محل مصرف تا مرز ایران اجرا می کرد که در این زمینه نیز اقدامی انجام نشده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد