رحیمی، معاون اول رئیس جمهور:
توسعه صنایع میانی و پایین دستی پتروشیمی

به گزارش نفت ديلي ، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (14 اسفند 89) در اولین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع میانی و پایین دستی پتروشیمی ‌ابراز امیدواری کرد این همایش فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی و میانی پتروشیمی ایجاد کند.

 معاون اول رئیس‌جمهور افزود: باید برای تحول در بخش سرمایه‌گذاری در صنایع میانی و پایین دستی پتروشیمی تلاش کنیم که دولت تمام تلاش خود را در این راه انجام می‌دهد و نیازمند کمک بخش خصوصی است.

رحیمی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده  افزود: با اجرای برنامه‌های دولت برخی‌ها در پتروشیمی با ضرر روبرو شده‌اند که باید آن را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت صنایع باید خوراک را به تولیدکنندگان واقعی برساند از برخی کارهای دلالی که به بازار ضربه می زند اتقاد کرد و افزود: هر کسی اجازه دهد دلالی وارد بازار شود طرفدار شیطان است.

رحیمی با بیان اینکه دولت برای پیشرفت استان خوزستان هیچ محدودیتی قائل نیست خطاب به اردشیری رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: اگر آقای اردشیری بتواند سه میلیارد دلار سرمایه‌گذار برای استان خوزستان جذب کند سال آینده به او نشان لیاقت دولتی اهدا خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با انتقاد از برخی مانع‌تراشی‌ها در راه سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: کسانی که سرمایه‌گذاران را اذیت می‌کنند مریض هستند و باید راه را برای سرمایه‌گذاری هموار کنند.

وی با بیان اینکه مصالح کشور این ارزش را دارد که پای آن خون داد، تصریح کرد: اگر برای آبادانی کشور قیام کرده‌ایم ارزش آن به اندازه خون شهیدان است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیوانسالاری کهنه و مزمن کشور یادآور شد: برخی از این دیوانسالاری کهنه حذف شده که باید مابقی آن را نیز حذف کنیم تا سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری بکنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: باید عقب‌ماندگی‌ها و کاستی‌های خوزستان را جبران کنیم که راه آن هموار کردن سرمایه‌گذاری، اشتغالزایی و کم و قطع کردن مدیران پروازی و قرار دادن امکانات در اختیار نیروهای بومی است.

رحیمی همچنین در قسمت پایانی سخنان خود با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر دریافت اعتبارات از صندوق توسعه ملی و توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی در کشور در طول دوسال ‌خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا حرف رئیس جمهور که نماینده 75 میلیون نفر جمعیت است روی زمین نیفتد.

وی همچنین خطاب به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گفت: دولت برای اجرای دستور رئیس‌جمهور همه امکانات خود را به کار خواهد بست.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه باید امکانات ظرفیت خوزستان را به کل دنیا معرفی کنیم، اظهار داشت: صادرات خوزستان باید تا انتهای سال 90 از 5.5 میلیارد به 10 میلیارد برسد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به فداکاری‌های مردم خوزستان در دفاع مقدس گفت: استان خوزستان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که باید از آنها استفاده کنی و استفاده درست ما از این ظرفیت‌ها، شکرانه نعمت خداوند است.

وی با ابراز تاسف از گردو غبار به وجود آمده در خوزستان که مانع از حضور برخی میهمانان خارجی در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شده است، گفت: این گردو غباری که از کشور همسایه وارد خوزستان شده پیش از اینکه به همایش صدمه بزند زیبایی‌های خوزستان را از دید مهمانان خارجی پنهان کرد.

معاون اول رئیس جمهور به زیبایی‌ها و ظرفیت بالای خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: استان خوزستان یکی از استان‌های کشور است که دارای ظرفیت بالای کشور است که اگر ما کفایتی نشان دهیم توانایی اداره کشور را به راحتی دارد.

رحیمی بر لزوم شکرگذاری نعمت‌های خداوند تاکید کرد و برنامه‌ریزی برای استفاده درست از این نعمت‌ها را شکرگذاری نعمت‌های خداوند دانست.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: ما می‌توانیم با تلاش و برنامه‌ریزی مناسب ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان را فعال کنیم که این کار شکرگذاری نعمت‌های خداوند است و عدم اقدام ما در فعال سازی ظرفیت‌های موجود به منزله کفر است که موجب از دست رفتن آن می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه در این همایش جا داشت که از همه کشورهای دنیا در آن شرکت کنند، ظرفیت‌ها و منابع طبیعی فراوان منطقه خاورمیانه را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: خداوند نعمات فراوانی را به این منطقه داده که بخشی از آن در دست حاکمان جور است که ملت‌شان را بمباران می‌کنند.

وی ادامه داد: باید ظرفیت‌های خوزستان را به دنیا معرفی کنیم که تحولات بخش فناوری اطلاعات نیز برای همین است.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین نمایشگاه دستاورد‌های صنایع پایین‌دستی پتروشیمی که در حاشیه اولین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع میانی و پایین ‌دستی پتروشیمی برپا شده بود را نیز افتتاح کرده و سپس از آن بازدید کرد.

در این نمایشگاه 18 شرکت صنایع میانی و پایین‌دستی پتروشیمی محصولات خود را در معرض دید قرار داده‌اند.
گقتنی است عصر امروز 2 پنل تخصصی "توسعه دانش و انتقال فن آوری در صنایع پاین دستی پتروشیمی" و "تامین خوراک و یوتیلیتی با حضور کارشناسان، متخصصان و سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی" برگزار می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد