وزیر نفت در همایش سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی ‌پتروشیمی :
به جای خام فروشی بایدزنجیره ارزش محصولات پتروشیمی را تکمیل کنیم

به گزارش نفت ديلي ، وزیر نفت گفت: با توسعه صنایع پایین دستی زمینه اشتغال بیشتر و ارزان تر فراهم می شود.

 

سید مسعود میرکاظمی امروز (14 اسفند) در همایش بین‌المللی فرصت های سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی در ماهشهر افزود: امروز رقابت در عرصه جهانی بسیار جدی است و تغییرات جدی هم در بازار ایجاد شده است به طوریکه چرخه عمر محصولات پتروشیمی کاهش یافته ، تنوع این محصولات بیشتر شده و مشتریان هم به شدت تنوع طلب شده‌اند و به همین علت تولیدکنندگان باید محصولات جدیدی تولید کنند.

وی با بیان اینکه صنایع میانی و پایین دستی پتروشیمی از صنایعی هستند که می توانند با سرمایه گذاری کمتر زمینه ارزش افزوده و اشتغال بیشتر را فراهم کنند افزود: با افتتاح چند طرح اخیر با حضور رئیس جمهور ظرفیت نصب شده صنایع پتروشیمی به 51 میلیون تن رسید.

وزیر نفت  افزود: البته از این پس با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود باید این محصولات به جای خام فروشی به محصولات با ارزش افزوده بیشتر تبدیل شوند تا هم سودآوری بیشتری نصیب کشور شود و هم اشتغال بیشتری ایجاد شود.

میرکاظمی با تاکید براینکه در صنعت پتروشیمی هم باید نیاز داخلی را تامین کنیم و هم به توسعه صادرات غیرنفتی کمک کنیم افزود: امروز توان به دست آوردن بازار جهان در صنعت پتروشیمی وجود دارد، البته به شرطی که برای دست یابی به این هدف برنامه‌ریزی صحیح انجام شود.‌

وی با اشاره به افزایش حجم و ارزش صادرات پتروشیمی در 10 ماه امسال  گفت: این موضوع نشان از توسعه و روند رو به رشد این صنعت بزرگ در کشور دارد.

وزیر نفت  با اشاره به اینکه 45 درصد ظرفیت صنایع پتروشیمی کشور در ماهشهر نصب شده است بر اهمیت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در صنایع پتروشیمی تاکید کرد و افزود: این صنعت زمینه جذب سرمایه های بیشتر از این را هم دارد .

میرکاظمی با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور این صنعت از  منابع صندوق توسعه ملی هم بهره مند می شود افزود: با این دستور زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این صنعت به ویژه در بخش میانی و پایین دستی فراهم شده است و ما می‌توانیم با توسعه زنجیره ارزش زمینه حذف خام فروشی محصولات پتروشیمی را فراهم کنیم و به این ترتیب ارزش افزوده و رفاه ملی افزایش می یابد.

گفتنی است عصر امروز 2 پنل تخصصی "توسعه دانش و انتقال فن آوری در صنایع پاین دستی پتروشیمی" و "تامین خوراک و یوتیلیتی با حضور کارشناسان، متخصصان و سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی" برگزار می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد