تسهیلات بانکی خروج کامیون های فرسوده به ١٦٠ میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش نفت دیلی، مدیر ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور از افزایش دو برابری سقف تسهیلات بانکی برای نوسازی کامیون های فرسوده خبر داد.

سید مجتبی شفیعی با بیان این که هدف از افزایش سقف تسهیلات بانکی تشویق مالکان برای نو کردن کامیون های فرسوده است، افزود: پیرو تصمیم اعضای این ستاد، سقف تسهیلات نوسازی کامیون های فرسوده از ٨٠٠ میلیون ریال به یک میلیارد و ٦٠٠ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: طبق هماهنگی با سازمان راهداری کشور و بانک های عامل، برآورد می شود تا پایان امسال (در فاز اول) یک هزار دستگاه کامیون فرسوده اسقاط و از چرخه حمل و نقل خارج شود.

مدیر ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور اظهار کرد: مالکان کامیون های فرسوده می توانند از کمک بلاعوض دولتی نیز تا سقف ٢٨٠ میلیون ریال و دریافت ارزش لاشه خودرو اسقاطی تا سقف تقریبی ٨٠ میلیون ریال بهره مند شوند.

شفیعی گفت: افزایش تسهیلات بانکی با توجه به شمار بالای تصادف کامیون های فرسوده، بالا بودن مصرف سوخت و ایجاد آلایندگی آنها تاثیر بسزایی در کاهش موارد یاد شده دارد.

تقاضا برای کامیون در ایران بیش از ٤٠ هزار دستگاه در سال است که از این تعداد ٨ هزار تقاضا برای کامیون‌های ٨ تا ١٨ تن و ٢٧ هزار تقاضا نیز برای کامیون‌های بالای ١٨تن است.

البته پیش بینی می شود در صورت به کارگیری طرح های جدید توسط دولت برای جایگزین کردن کامیون فرسوده، تقاضای ٤٠ هزار دستگاه در سال به ٥٠ هزار دستگاه قابل گسترش باشد.

بر اساس گزارش ها هم اکنون بیش از ٩٠ هزار دستگاه کامیون بالای ٢٥ سال در ایران تردد می کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد