مديرعامل شركت ملي نفت خبر داد:
آمادگي ايران براي از سرگيري سوآپ نفت

به گزارش نفت دیلی ، مديرعامل شركت ملي نفت از آمادگي ايران براي انجام سوآپ خبر داد و گفت: آقاي وزير هيچ وقت دستور توقف سوآپ را نداده اند بلكه گفته اند در سوآپ بايد منافع ايران تامين شود.
 
احمد قلعه باني با اشاره به آخرين وضعيت فروش نفت ايران در بازار جهاني گفت: در اين مدت يكساله كه من به عنوان مدير شركت ملي نفت منصوب شدم هيچ مشكلي از بابت فروش نفت نداشتيم و نفت ايران هميشه خريدار داشته و توانستيم با بهترين قيمت نيز به فروش برسانيم.

وي با اشاره به اينكه وضعيت فروش نفت در دو ميدان سروش و نوروز هيچ تفاوتي با ديگر ميادين نفتي نمي كند گفت: درحال حاضر موجودي نفت ايران در حداقل مقدار است و هيچ مشكلي از بابت فروش نفت نداريم.

مديرعامل شركت ملي نفت ايران با اشاره به سوآپ نفت گفت: ما آمادگي انجام سوآپ داريم ولي سوآپي كه براي ما صرفه اقتصادي داشته باشد و هزينه ها و درآمد آن با يكديگر هماهنگ باشد.

قلعه باني با اشاره به اينكه هيچ وقت آقاي وزير دستور توقف سوآپ را نداده است كه بعد از مدتي آن را ابلاغ كند خاطرنشان كرد: آقاي وزير گفته اند سوآپي كه انجام مي شود بايد به نفع كشور باشد و حداقل به ازاي هر بشكه 5 تا 6 دلار حق سواپ براي ايران در نظر گرفته شود و از طرفي كشوري كه نفت را به ما تحويل مي دهد در خليج فارس نيز نفت را از ما تحويل بگيرد و نه اينكه ايران فروشنده نفت آن كشور باشد. در گذشته ما مجبور بوديم علاوه براينكه نفت خود را بفروشيم نفت سوآپ كننده را نيز به فروش برسانيم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد