توسعه فعاليتهاي كشف نفت در خراسان، مرز عراق و خليج فارس

به گزارش نفت دیلی ، معاون وزير نفت با اشاره به تعريف 96 بلوك اكتشاف نفت و گاز در ايران از تمركز 40 درصد فعاليتهاي اكتشافي در مناطق مشترك و مرزي خبر داد و گفت: سال آينده كشف نفت و گاز در ميادين مشترك غرب، خليج فارس و شمال شرق كشور در اولويت شركت ملي نفت قرار دارد.

احمد قلعه باني درباره آخرين برنامه هاي شركت ملي نفت براي افزايش فعاليتهاي اكتشاف نفت و گاز طبيعي در برنامه پنجم توسعه با بيان اينكه 40 درصد فعاليتهاي اكتشافي نفت و گاز در مناطق مرزي و مشترك متمركز شده است، گفت: بر اين اساس تمامي مسائل مربوط به ميادين مشترك نفت و گاز، خارج از سيستم متداول اداري و با قيد فوريت انجام و پيگيري مي شوند.

معاون وزير نفت با اعلام اينكه هم اكنون براي توسعه فعاليتهاي اكتشافي 96 بلوك اكتشافي تعريف شده است، تصريح كرد: تاكنون قرارداد 15 بلوك اكتشافي به پيمانكاران داخلي و خارجي واگذار شده است. مدير عامل شركت ملي نفت ايران با اشاره به كشف ميادين جديد نفت و گاز در بند كرخه، آذر، فرزاد B و بينالود به عنوان بخشي از فعاليتهاي اكتشافي انجام شده در اين بلوكها، اظهار داشت: در برنامه چهارم توسعه سالانه به طور متوسط 6 دستگاه به فعاليتهاي اكتشافي اختصاص يافته بود.

اين عضو ستاد تدابير ويژه اقتصادي وزارت نفت با اعلام اينكه در برنامه پنجم توسعه 8 دكل به فعاليتهايي اكتشافي اختصاص پيدا مي كند، بيان كرد: از سوي ديگر حدود 40 درصد از فعاليتهاي اكتشافي در مناطق مرزي و مشترك متمركز خواهد شد. به گفته قلعه باني با توجه به حساسيت بالاي وضعيت ميادين مشترك، عمليات و مطالعات اكتشافي و توسعه و توليد در نواحي مرزي، عملا در صدر برنامه هاي شركت ملي نفت قرار دارد و تمام مسائل مربوط به ميادين مشترك، خارج از سيستم متداول اداري و با قيد فوريت انجام و پيگيري مي شوند.

وي ادامه داد: فعاليتهاي اكتشافي در نواحي مشترك غرب، خليج فارس و شمال شرق كشور شامل مطالعات و عمليات زمين شناسي، لرزه نگاري 2 بعدي و 3 بعدي، ثقل سنجي، مغناطيس سنجي، جاده و سلرسازي، حفاري و نهايتا تهيه مدل هاي استاتيك و ديناميك و براوردهاي حجمي ميادين است. قلعه باني در پايان خاطر نشان كرد: با اصلاح شرايط قراردادي، بلوك هاي اكتشافي بيشتري به سرانجام رسند و پتانسيل هاي هيدروكربوري كشور بيش از پيش شناسايي شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد