95 درصد منابع مالی توسعه فاز 12 پارس جنوبی تامین شد

 به گزارش نفت دیلی، تا کنون 95 درصد منابع مالی توسعه فاز 12 پارس جنوبی تامین شده است و 500 میلیون دلار منابع باقی مانده نیز با کمک شرکت ملی نفت پرداخت خواهد شد.

مجری فاز 12 پارس جنوبی با اشاره به اینکه مراحل اجرایی توسعه فاز 12 پارس جنوبی به پایان رسیده است،گفت: با توجه به اینکه 95 درصد عملیات توسعه فاز 12 پارس جنوبی انجام شده است، تقریبا به همین نسبت تا کنون منابع مالی توسعه این فاز تامین شده و به منابع مالی زیادی تا پایان این پروژه نیاز نیست.

رسول فلاح نژاد افزود: حجم کارهای باقی مانده توسعه فاز 12 پارس جنوبی زیاد نیست  و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران فعال در توسعه فاز 12 چند سال گذشته در شرایط سخت تحریم کار کردند و از این شرایط نیز متاثر شدند، افزود: این پیمانکاران هم اکنون ادعاهایی دارند که پس از بررسی و در صورت تایید وزارت نفت منابع مالی آن تامین می شود.

مجری فاز 12 پارس جنوبی افزود: تجهیزات ساخته شده از سوی برخی پیمانکاران به دلیل تحریم توقیف شده و آنها مجبور شدند دوباره آن را خریداری کنند. در واقع پیمانکار هم پول و هم بخشی از زمان پروژه را از دست داده است.

بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، تولید گاز از این فاز در تاریخ 26 اسفند سال 92 آغاز شده و تا پیش از زمستان امسال 4 ترین این فاز به مدار تولید می آید. تا دو هفته آینده نیز تولید گاز ترش از سکوی A فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی از 500 میلیون فوت مکعب به یک میلیارد فوت مکعب افزایش می یابد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده نیمه نخست خرداد ماه امسال نیز دو سکوی B و C این فاز برای نصب در موقعیت خود در خلیج فارس بارگیری خواهد شد.

طرح توسعه فاز ۱۲ میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید ۷۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی برای تحویل به شبکه سراسری پیش بینی شده است.  ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۷۵۰ تن گوگرد در روز نیز در این طرح تولید می شود.

مصرف روزانه ١٥ هزار متر مکعب آب، ١٠٠ مگاوات برق، پردازش ٣٢ هزار سیگنال فرآیندی، وجود ٦٠٠ هزار تن سازه فلزی، ٦٢ هزار تن تجهیزات، سه میلیون اینچ قطر لوله، هزار و ٢٠٠ کیلومتر کابل کشی و ٤٠٠ هزار تن بتن ریزی از جمله ویژگیهای فاز ١٢ است.

بر پایه این گزارش، پیمانکار اصلی طرح توسعه فاز ١٢ پارس جنوبی، شرکت پتروپارس و محل احداث تاسیسات خشکی طرح، سایت ٢ در تمبک (به فاصله ٧٠ کیلومتری عسلویه) است؛ افزون بر توسعه میدان و احداث واحدهای پالایشی، آماده سازی و اجرای اسکله خدماتی برای کل سایت نیز پیش بینی شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد