به دستور وزیر نفت
پروژه های اولویت دار بهینه سازی مصرف انرژی تا تیرماه ارائه می شود

به گزارش نفت دیلی، با دستور وزیر نفت مقرر شده است پروژه های اولویت دار بهینه سازی مصرف انرژی تا تیرماه امسال تعیین و اعلام شود.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ، با اشاره به تاکید وزیر نفت بر مباحث مربوط به بهینه سازی مصرف انرژی گفت: در هفته های اخیر، جلسه ای مشترک با حضور وزیر نفت، معاونان وزیر نفت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تشکیل و مقرر شد تا تیرماه امسال، فهرست پروژه های اولویت دار در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی مشخص شود.

نصرت اله سیفی افزود: پس از تعیین اولویت این پروژه ها، حجم و سرمایه مورد نیاز برای اجرای آنها مشخص و امکانسنجی انجام می شود که این اقدامها منجر به شتاب بخشی در روند اجرای پروژه های اولویت دار می شود.

وی گفت: شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به عنوان دبیرخانه اجرایی، موظف به دریافت پیشنهادها، بررسی اولویت ها و اجرایی کردن پروژه های تعیین شده است.

سیفی با بیان اینکه این فهرست، پروژه هایی کاملا مجزا از پروژه های اولویت دار پژوهش و فناوری صنعت نفت است، اظهار کرد: شورای عالی انرژی های کارآمد، تعیین پروژه های پژوهش و فناوری اولویت دار صنعت نفت را در دستور کار دارد که این پروژه ها، مجزا از پروژه های بهینه سازی مصرف انرژی است.

با توجه به رویکرد حمایتی دولت و مجلس شورای اسلامی برای اجرای طرح های بهینه سازی مصرف انرژی بر اساس مصوبه مجلس در اسفندماه سال گذشته، مقرر شد با هدف اجرای طرحهای بهینه سازی مصرف انرژی تا سقف پنج میلیارد دلار قرارداد به روش بیع متقابل با سرمایه گذاران بخش خصوصی غیردولتی به وزارت نفت مجوز داده شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد