٣٦٧ پروژه مصوب سفرهای مقام معظم رهبری توسط وزارت نفت به بهره برداری رسید

به گزارش نفت دیلی، 403 پروژه در جریان سفرهای مقام معظم رهبری به ٥ استان کشور برای وزارت نفت تعریف شده که تاکنون ٣٦٧ مورد آن (بیش از ٩١ درصد) تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

مجری طرح کمک به عمران مناطق نفتخیز تصریح کرد: از سال ١٣٨٦ تاکنون در جریان سفرهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ٥ استان کشور تعهدهایی بر پایه اصول کارشناسی و مبتنی بر برنامه‌ریزی صحیح تعریف و به وزارت نفت ابلاغ شده که بخش زیادی از آن اجرا و سایر موارد باقیمانده نیز در دست پیگیری است.

محسن امیریان با تاکید بر این که مصوبه های ابلاغ شده سفرهای استانی مقام معظم رهبری برای وزارت نفت حکم اجرایی و اولویت دارد، گفت: نکته جالب در این مصوبه ها در این است که تمامی آنها از نظر اصول فنی، مطلوبیت و جایگاه مردمی بسیار برتر از مصوبه های سفرهای استانی دولت گذشته هستند.

مجری طرح کمک به عمران مناطق نفتخیز اظهار کرد: در سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ٥ استان کشورمان ٤٠٣ پروژه با اعتباری بالغ بر ١,٢١٠،٠٠٠ میلیون ریال تعریف شده که تاکنون ضمن پرداخت مبلغ ٩٢٤،٠٧٤ میلیون ریال آن، تعداد ٣٦٧ مورد از پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و هم اکنون نیز با توجه به اولویت سفرهای رهبری، سایر موارد باقیمانده در حال پیگیری است.

بر پایه این گزارش، شرکت ملی نفت ایران طی چند سال گذشته فعالیتهای زیادی را در زمینه کمک رسانی و مشارکت در ایجاد پروژه های آموزشی، ورزشی، بهداشتی و خدماتی مناطق غیر نفتی انجام داده است و از این پس قرار است اینگونه فعالیتها را با هدف بهبود وضعیت اجتماعی مردم و اهالی مستقر در مناطق نفتخیز و گاز خیز ادامه دهد.

این شرکت به موازات محدودیتها و مشکلاتی که بواسطه همجواری تأسیسات نفتی خود در شهرها و روستاها بر زندگی روزمره اهالی و ساکنان مناطق نفتخیز و گاز خیز کشور، چه در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سلامتی و اثرات تخریب محیط زیست بوجود آورده، موظف به جبران بخشی از این محدودیتها و زدودن غبار فقر و محرومیت از چهره این مناطق است.

جبران بخشی از این محدودیتها با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و تحلیل آثار و نتایج اجتماعی، زمینه ساز توسعه پایدار ایران اسلامی است همچنین سبب بهبود سطح رفاه جامعه در مناطق محروم می شود.

اجرای پروژه های عام المنفعه در اساسنامه جدید شرکت ملی نفت ایران آورده شده است که در صورت تصویب، اجرای این پروژه‌ها جزئی از وظایف ذاتی این شرکت محسوب می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد