قلعه‌باني خبر داد:
تمركز 40درصد فعاليت اكتشافي در مناطق مرزي و مشترك

به گزارش نفت دیلی ، مديرعامل شركت ملي نفت ايران از برنامه‌ريزي براي تمركز 40 درصد از فعاليت هاي اكتشافي شركت ملي نفت ايران در مناطق مرزي و مشترك كشور خبر داد و افزود: تمام مسائل مربوط به ميادين مشترك، خارج از سيستم متداول اداري و با قيد فوريت انجام و پيگيري مي شوند.

احمد قلعه باني افزود: مديريت اكتشاف، پهنه كشور را به 96 بلوك اكتشافي تقسيم كرده كه تاكنون قرارداد 15 بلوك منعقد شده است.

وي با اشاره به وسعت صد هزار كيلومتر مربعي 15 بلوك مذكور، تصريح كرد: كشف ميادين بند كرخه، آذر، فرزاد B و بينالود ماحصل همين فعاليت هاي اكتشافي است.

مديرعامل شركت ملي نفت ايران، برنامه چهارم توسعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: طي برنامه پنجساله چهارم توسعه، سالانه 6 دكل به امر اكتشاف اختصاص مي يافت كه با تمهيدات انديشيده شده، طي برنامه پنجم توسعه 8 دكل در سال به فعاليت اكتشافي خواهند پرداخت و حدود 40 درصد از فعاليت هاي اكتشافي در مناطق مرزي و مشترك متمركز خواهد شد.

به گفته قلعه باني، با توجه به حساسيت بالاي وضعيت ميادين مشترك، عمليات و مطالعات اكتشافي و توسعه و توليد در نواحي مرزي، عملا در صدر برنامه هاي شركت ملي نفت ايران قرار دارد و تمام مسائل مربوط به ميادين مشترك، خارج از سيستم متداول اداري و با قيد فوريت انجام و پيگيري مي شوند.

وي ادامه داد: فعاليت هاي اكتشافي در نواحي مشترك غرب، خليج فارس و شمال شرق كشور شامل مطالعات و عمليات زمين شناسي، لرزه نگاري 2 بعدي و 3 بعدي، ثقل سنجي، مغناطيس سنجي، جاده و سلرسازي، حفاري و نهايتا تهيه مدل هاي استاتيك و ديناميك و براوردهاي حجمي ميادين است.

قلعه باني ابراز اميدواري كرد تا با اصلاح شرايط قراردادي، بلوك هاي اكتشافي بيشتري به سرانجام رسند و پتانسيل هاي هيدروكربوري كشور بيش از پيش شناسايي شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد