افزایش تولیدبنزین به 80 میلیون لیتر

به گزارش نفت دیلی ، وزیر نفت با اشاره به افزایش ظرفیت تولید بنزین به مرز 80 میلیون لیتر تا پایان امسال از آغاز تولید نهایی در طرح توسعه پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند تا تیر ماه خبر داد و گفت: یکی از راه های مقابله با تحریم راه اندازی پالایشگاههای نفت است.

" سیدمسعود میرکاظمی" با بیان اینکه در سال جهاد اقتصادی ظرفیت تولید بنزین پالایشگاهی ایران افزایش می یابد، گفت: همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها متوسط مصرف این فرآورده نفتی در سطح کشور کاهش یافته است.
وزیر نفت با تاکید بر اینکه با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مصرف بنزین ایران به کمتر از 52 میلیون لیتر در روز رسیده است، تصریح کرد: در مجموع متوسط مصرف این حامل انرژی نسبت به ماههای قبل از اجرای این جراحی اقتصادی حدود 20 درصد کاهش را نشان می دهد.
این عضو کابینه دولت همچنین ظرفیت فعلی تولید بنزین ایران را 54.5 میلیون لیتر در روز اعلام کرد و افزود: در سالجاری ظرفیت تولید بنزین پالایشگاهی ایران 23 تا 27 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.
رئیس ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت استاندارد یورو پنج اروپا را به عنوان یکی از ویژگی های بنزین تولیدی در طرحهای جدید پالایشگاهی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به تولید بنزین با استاندارد اروپایی و کاهش مصرف پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها امکان صادرات این فرآورده نفتی به بازارهای بین المللی فراهم شده است.
این عضو کارگروه نمایندگان ویژه رئیس جمهور در امور نفت با تاکید بر اینکه از بهمن ماه سال گذشته مجوزی برای صادرات یک میلیارد لیتر بنزین پالایشگاهی صادر شده است، بیان کرد: در شرایط فعلی یکی از راه های مقابله با تحریم راه اندازی پالایشگاه های جدید نفت در سطح کشور است.
به گفته وزیر نفت با بهره برداری از طرحهای جدید پالایشگاهی و بنزین سازی و کاهش چشمگیر مصرف بنزین صادرات بنزین ایران به خارج کشور آغاز شده است.
میرکاظمی در خصوص آخرین وضعیت سرمایه گذاری در صنایع بالادستی و پائین دستی صنعت نفت کشور توضیح داد: مطابق با برنامه تدوین شده امسال حدود 21 میلیارد دلار معادل 21 هزار میلیارد تومان در بخش صنایع بالادستی نفت و گاز کشور سرمایه گذاری خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به بهره برداری از فاز اول طرح توسعه پالایشگاه نفت امام خمینی شازند، تاکید کرد: مطابق با برنامه زمان بندی شده تولید نهایی در طرح توسعه پالایشگاه نفت شازند تا تیر ماه سالجاری انجام می شود.
این عضو کابینه دولت یادآور شد: برای راه اندازی فاز اول طرح توسعه پالایشگاه نفت امام خمینی در مجموع حدود سه میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در پایان با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری های انجام شده در هر پالایشگاه نفت بین 2.5 تا 3 میلیارد دلار برآورد می شود، خاطر نشان کرد: در هر یک از طرحهای توسعه پالایشگاههای موجود به طور همزمان هفت تا هشت هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.
به گزارش مهر، همزمان با آغاز شمارش معکوس برای بهره برداری از طرحهای جدید پالایشگاهی و بنزین سازی پالایشگاههای موجود نفت، مجوزی برای صادرات یک میلیارد لیتر بنزین پالایشگاهی به بازارهای بین المللی صادر شده است.
بر این اساس شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از صادرات اولین محموله یکهزار تن بنزین به افغانستان خبر داده و اعلام کرده بود: برای صادرات دومین و سومین محموله نیز در حال مذاکره هستیم.
فرید عامری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم پیشتر از برنامه ریزی و بازاریابی برای صادرات بنزین به کشورهای افغانستان و عراق برای سال آینده خبر داده و به مهر گفته بود: هم اکنون مذاکراتی با عراق و افغانستان برای صادرات بنزین انجام شده و توافق کامل با این دو کشور همسایه برای صادرات بنزین انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به بازاریابی برای صادرات بنزین به برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا تاکید کرده بود: علاوه بر بنزین با افغانستان برای صدور نفت سفید، گازوئیل و سوخت هواپیما به توافق نهایی دست یافته ایم.
پیش بینی می شود با بهره برداری از طرحهای توسعه و بنزین سازی در پالایشگاههای نفت ظرفیت تولید این فرآورده نفتی به مرز 85 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.
 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد