صنعت نفت نقش تعیین کننده‌ای در بسته خروج غیر تورمی از رکود دارد

به گزارش نفت دیلی، واحدهای اقتصادی پیشران نفت و گاز نقش تعیین کننده‌ای در بسته خروج غیر تورمی از رکود دارند.

محمدعلی نجفی، مشاور اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به تصویب یک فوریت لایحه خروج غیر تورمی از رکود در مجلس گفت: بسته خروج غیر تورمی از رکود دارای ١٧٠ بند بوده که ٣٠ مورد از آن به صورت ماده قانونی و لایحه درآمده است، بنابراین بخش عمده‌ای از موارد این بسته نیازی به نظر و تصویب مجلس شورای اسلامی ندارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد تا اواخر شهریور ماه، تمامی بحثهای مربوط به این بسته برای همگان روشن و آشکار شود.

نجفی تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس در جریان بسته اقتصادی دولت برای خروج از رکود قرار دارند، از این رو به نظر نمی‌رسد برای بررسی مواد قانونی آن جلسات زیادی در مجلس تشکیل شود، اما ممکن است نمایندگان در مورد ٤ یا ٥ بند بسته اقتصادی دولت، بحثهایی داشته باشند که این موضوع  در کمیسیونهای تخصصی مجلس انجام خواهد شد.

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری عنوان کرد: در صورتی که ٢ یا ٣ بند و یا ماده از بسته اقتصادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود در مجلس تغییر کند، بدون شک لطمه‌ای به کلیت بسته وارد نخواهد شد و یا از سرعت خروج از رکود کم نخواهد کرد.

دبیر ستاد هماهنگیهای اقتصادی دولت در ادامه به وظیفه صنعت نفت و گاز در بسته خروج غیر تورمی از رکود اشاره کرد و گفت: در این بسته به وزارت نفت اجازه داده می‌شود تا سقف ١٠٠ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز و همچنین در مورد بهینه سازی انرژی هزینه و سرمایه‌گذاری کند که این رقم بسیار بزرگی است.

وی افزود: طرح گاز رسانی به روستاهای کشور که در بسته اقتصادی دولت به آن اشاره شده نه‌ تنها منافع بسیاری برای صنعت نفت و گاز کشور در بر خواهد داشت، بلکه صنعت داخل را نیز به جریان انداخته و بسیاری از پیمانکاران و مشاغل خرد را نیز تحریک خواهد کرد، بنابراین واحدهای اقتصادی پیش ران نفت و گاز در این بسته نقش تعیین کننده‌ای دارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد