تخصيص اعتبار به مناطق محروم از محل 2 درصد درآمد نفت و گاز تسهيل مي‌شود

به گزارش نفت دیلی ، رئيس جمهور، قانوني را ابلاغ كرد كه با اجراي آن تخصيص اعتبار به مناطق محروم از محل 2 درصد درآمد نفت و گاز، تسهيل مي‌شود.
 
محمود احمدي‌نژاد رئيس ‌جمهور قانون اصلاح رديف 1 جزء «ع» بند 3 ماده واحده قانون بودجه سال 1389 كل كشور را كه در اسفند ماه گذشته به تصويب مجلس و تاييد شوراي نگهبان رسيده بود، جهت اجرا به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي ابلاغ كرد.

بر اساس اين مصوبه، يك تبصره به شرح ذيل به جزء (ع) بند 3 ماده واحده بودجه سال 89 اضافه مي‌شود:
تبصره- بخشي از اعتبارات عمراني استانها كه از محل 2 درصد نفت و گاز براي اختصاص به مناطق نفت خيز، گاز خيز و كمتر توسعه يافته استان ها منظور شده است، از حالت درآمد- هزينه خارج مي شود.

همچنين تخصيص اين بخش از اعتبارات عمراني استان‌ها مشابه ساير بخش‌هاي اعتبارات عمراني است و در صورتيكه يك ميليارد و 100 ميليون دلار پيش بيني شده موضوع 2 درصد نفت و گاز از محل حساب ذخيره ارزي به حساب درآمدهاي عمومي واريز شود، اين بخش از اعتبارات عمراني (از محل حساب ذخيره ارزي) 100 درصد تخصيص يافته تلقي مي‌شود.

اين قانون در تاريخ 1389.12.29 از سوي رئيس‌جمهور ابلاغ شده است.

بر اساس مصوبه قبلي مجلس در قانون بودجه سال 1389 كشور، اعتبارات عمراني مربوط به سهم مناطق محروم و مناطق توليدكننده نفت و گاز از محل 2 درصد صادرات نفت و گاز، به صورت درآمد-هزينه تعريف شده بود كه طبق اين حكم، تا زماني كه پولي به حساب ذخيره ارزي واريز نمي‌شد، بالتبع پرداخت حق مناطق محروم به تاخير مي‌افتاد. به همين جهت، با اصلاح صورت گرفته، اعتبارات عمراني مربوط به مناطق محروم از محل 2 درصد درآمد نفت و گاز از حالت درآمد-هزينه خارج شد تا مثل ساير اعتبارات عمراني در سقف كل درآمدهاي قابل وصول، تخصيص يابد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد