آمادگی ایران برای افزایش تولید نفت در کوتاه مدت

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت، قیمت فعلی نفت خام در بازارهای جهانی را مناسب ارزیابی و تصریح کرد: روند کاهش قیمت نفت خام با توجه به نوسانات فصلی تدوام نخواهد یافت.

بیژن زنگنه صبح امروز (سه شنبه، ٤ شهریورماه) با حضور در دهمین همایش بین المللی انرژی، در جمع خبرنگاران  در باره رخدادهای اخیر عراق و تاثیر آن بر بازار نفت گفت: این رخدادها و حضور داعش در این کشور، تاثیر بسزایی بر بازار بین المللی نفت نخواهد داشت.

انتشار نتایج آنالیز بنزین وارداتی ضرورت ندارد

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل سکوت وزارت نفت در باره انتشار نتایج آنالیز بنزین وارداتی گفت: داشتن هوای پاک، نیازمند انتشار نتایج آنالیز بنزین وارداتی نیست و نباید فضای کشور را با انتشار برخی گزارشها متلاطم کرد.

زنگنه تصریح کرد: مردم با دیدن هوای پاک، متوجه حقایق می شوند و بهبود هوای شهر تهران نشان می دهد گام بلندی در این مسیر برداشته شده است.

وی در واکنش به اصرار خبرنگاران مبنی بر موضع گیری وزارت نفت در قبال جریانهای مختلف سیاسی که اخباری را در این زمینه منتشر کرده اند، اظهار کرد: در "بازار مسگرها" کسی حرف حساب را نمی شنود و در این شرایط، انتشار نتایج آنالیز بنزین وارداتی ضرورت ندارد.

وزیر نفت ادامه داد: عده ای هدفشان این است که داستان بنزین وارداتی را به داستان سیاسی محض تبدیل کنند.

توقف واردات بنزین با بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس

وزیر نفت ادامه داد: با عملیاتی شدن فاز نخست توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت پالایش ١٢٠ هزار بشکه در روز، واردات بنزین به کشور متوقف می شود.

وزیر نفت درباره میزان تولید نفت و گاز در کشور اظهار کرد: تولید گاز در کشور رو به افزایش است؛ اما در زمینه نفت مشکل تولید نداریم، چراکه مشکل فروش آن مطرح است.

زنگنه یادآور شد: در صورت قطع تحریمها، ایران حاضر است تولید نفت خود را در مدت زمان کوتاهی افزایش دهد.

هماهنگی نفت و نیرو برای تامین سوخت نیروگاه ها

وی در باره تمهیدات وزارتخانه های نفت و نیرو برای تامین سوخت نیروگاه ها در زمستان امسال گفت: جلسه های خوبی میان دو وزارتخانه تشکیل شده است و امیدواریم امسال، گازرسانی به نیروگاه ها بدون مشکل انجام شود.

به گفته زنگنه، هدف این است که مصرف فراورده های نفتی با افزایش تولید گاز، کاهش یابد.

وزیر نفت  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه متولی افزایش ظرفیت ناوگان ریلی در کشور کدام نهاد است، عنوان کرد: شرکت راه آهن، متولی اصلی این امر است که با بکارگیری شرکتهای خصوصی، این افزایش ظرفیت را دنبال می کند و در خصوص حضور شرکتهای خارجی نیز، راه آهن باید تصمیم گیری کند.

برنامه های مهم وزارت نفت در بخش نفت و گاز

وزیر نفت به برنامه های اساسی وزارت نفت در بخش نفت و گاز ایران اشاره و تصریح کرد: طرحهای افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفتی و بهبود کیفی تولید فرآورده های نفتی و ارتقای صنایع پالایشی و پتروشیمی، کاهش شدت و بهینه سازی مصرف انرژی همراه با کاهش تولید CO٢ و سایر آلاینده ها از برنامه های اساسی وزارت نفت است که در این مسیر فرصتهای بسیاری برای همکاری و مشارکت شرکتهای بین المللی نفت و گاز و شرکتهای خدمات مهندسی فراهم شده است.

وی افزود: اصلاح ساختار قراردادهای نفتی با نگاه برد - برد نیز از جمله اقدامهای مهمی است که با همین هدف طراحی و انجام شده است.

بر پایه این گزارش، دهمین همایش بین المللی انرژی با حضور وزاری نفت و نیرو از ساعتی پیش در مرکز پژوهشهای وزارت نیرو آغاز به کار کرد. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد