امکان ایجاد تحول وسیعی در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی و حرکت به سمت تجاری سازی فناوری ها

به گزارش نفت دیلی ، تدوین آیین نامه مربوط به سه ماده قانون اصلاح الگوی مصرف به شورای راهبردی توسعه فناوریهای انرژی کارآمد صنعت نفت محول شده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در این زمینه گفت: در قانون اصلاح الگوی مصرف، ١٢ ماده به تدوین آیین نامه اجرایی نیاز دارد که در این میان، تدوین آیین نامه اجرایی سه ماده شامل مواد ٤، ٧ و ٥٢ به شورای راهبردی توسعه فناوریهای انرژی کارآمد، تجدیدپذیر و محیط زیست صنعت نفت محول شده است.

 

امید شاکری تصریح کرد: ماده ٤ این قانون از مواد مهم قانون اصلاح الگوی مصرف و مرتبط با نظام تحقیق و توسعه است که راهکارهای اجرایی مناسب در باره بکارگیری فناوریهای جدید در آن مورد تاکید قرار گرفته است.

 

وی با بیان این که تدوین این آیین نامه درشرکت بهینه سازی مصرف سوخت به عنوان دبیرخانه شورای انرژیهای کارآمد انجام و آیین نامه به شورا ارائه شده است، ادامه داد: این آیین نامه به تایید وزارتخانه های نفت و نیرو رسیده است و در صورت تصویب از سوی هیئت وزیران و نهایی شدن آن، با ایجاد فرصت استفاده از پتانسیلهای تحقیق و توسعه در کشور، امکان ایجاد تحول وسیعی در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی و حرکت به سمت تجاری سازی فناوریها فراهم می شود.

 

به گفته شاکری، در این آیین نامه، حمایت از طرحهای پژوهش و فناوری با اولویت فناوریهایی که برای نخستین بار در کشور تعریف شده است و استمرار این حمایت تا مرحله ساخت و اخذ تاییدیه و ورود به بحث تجاری سازی مورد تاکید است.

 

مدیر پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به این که آیین نامه ماده ٥٢ قانون اصلاح الگوی مصرف نیز که به فناوری CHP (تولید همزمان برق و حرارت) مربوط می شود، نوشته شده است، گفت: این ماده نیز به ارتقای نظام تحقیق و توسعه مربوط است و اصلاح ساختارها و تشکیلات داخلی و بازنگری ساختار سازمانی وزارتخانه های نفت و نیرو را به این منظور مدنظر قرار داده است که پس از نهایی شدن ماده ٤، تدوین آیین نامه این ماده نیز در دستور کار قرار می گیرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد