تولید بنزین به 80 میلیون لیتر در روز می رسد

به گزارش نفت دیلی ، براساس اظهارات مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، 45 درصد از کل سرمایه گذاری های جذب شده در پارس جنوبی ، در سال 89 انجام شده است و در آینده نزدیک تولید بنزین کشور به 80 میلیون لیتر در روز می رسد.

احمد قلعه بانی، خودکفایی کشور در تولید بنزین و گازوئیل را مورد اشاره قرار داد و افزود: در آینده ای نزدیک تولید بنزین در کشور به 80 میلیون لیتر در روز خواهد رسید و در این راستا باید بیش از پیش برای صادرات این محصول برنامه ریزی شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، خودکفایی کشور در تولید بنزین را نقطه عطفی در تاریخ صنعت نفت کشور عنوان و تصریح کرد: بنزین در کشور با عدد اکتان بالا تولید می شود و این امر، گواهی بر مرغوبیت بنزین تولید داخل است.

قلعه بانی، به خصوص از عملکرد مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در بخش فروش نفت خام و سایر مشتقات نفتی قدردانی کرد و ادامه داد: تحریم ها و محدودیت های اعمال شده از سوی آمریکا و قدرت های غربی، همچنان ادامه خواهد داشت و انتظار می رود مدیریت امور بین الملل مانند همیشه، با برنامه ریزی درست و صحیح، در برابر این تحریم ها ، شکست ناپذیر و سربلند باشد.

به گفته وی، تحریم ها هیچگاه نتوانسته کشور را از رسیدن به قله های موفقیت بازدارد به طوریکه به رغم تحریم ها، در سال گذشته پروژه های نفتی از پیشرفت چشمگیری برخوردار بودند و تنها در حوزه پارس جنوبی، در سال 89 حدود 11 میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری صورت گرفت که این رقم، 45 درصد از مجموع سرمایه گذاری های جذب شده در پارس جنوبی را تشکیل می دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد