اتکا به بودجه نفت استخراج از معادن را در حاشیه قرار داد

به گزارش نفت دیلی، ایران از نظر معادن بسیار غنی است، اما به دلیل اتکای بیش از حد به بودجه نفت از این منابع به درستی استفاده نشده است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز ( دوشنبه، ٧ مهرماه) در مراسم بزرگداشت مقام محیط‌بان که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد گفت: محیط زیست در کشور ما مغفول واقع شده و به آن توجه جدی نمی‌شود، بنابراین برای حل مشکلات آن باید کارهای زیادی انجام داد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست سازمان تفننی نیست بلکه این ارگان اهمیت ضروری برای کشور دارد.

لاریجانی تصریح کرد: در اکثر کشورهای توسعه یافته سعی شده حداقل خسارت به محیط زیست وارد و کمترین آلودگی هوا ایجاد شود، اما مشاهده می‌کنیم که در کشور ما اینگونه نیست و آلودگی هوا هر روز افزایش می‌یابد، از این رو در شرایط کنونی کلانشهر تهران بیش از مسکن به هوای پاک نیاز دارد.

وی به سرمایه‌گذاری در محیط زیست اشاره کرد و گفت: زمانی سرمایه‌گذاری در محیط زیست بحث حاشیه نشین توسعه محسوب می‌شد، اما امروز اینطور نیست و سرمایه‌گذاری در این ارگان در متن توسعه قرار دارد.

لاریجانی ادامه داد: اگر در شهرهای بزرگ همچون تهران مشکلات و چالشهایی همچون آلودگی هوا، بحث حمل ونقل و ترافیک حل نشود نمی‌توان به توسعه در این شهر فکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کشور ما از نظر دارا بودن معادن بسیار غنی است و ظرفیت بالایی در این بخش وجود دارد، اما بدلیل اتکای بیش از حد به بودجه نفت از این منابع به درستی استفاده نکردیم.

لاریجانی تصریح کرد: برای حل مشکلات زیست محیطی باید در این سازمان درآمدزایی داشته باشیم پس بهتر است بجای اتکا به بودجه نفت از معادن فراوانی که در کشور وجو د دارد درآمدزایی داشته باشیم و بخشی از آن را نیز به سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص دهیم، البته ما در مجلس شورای اسلامی و در برنامه بودجه سال ٩٤ و همچنین برنامه ششم توسعه به معادن کشور و استخراج از آنها بیشتر توجه خواهیم کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد