بايد چرخه پژوهش در صنعت نفت را اصلاح كنيم

به گزارش نفت دیلی ، وزير نفت در بازديد مركز تهران شركت پژوهش و فناوري گفت: بايد در پي كاربردي كردن پژوهش و ايجاد ارزش افزوده باشيم و در اين زمينه تلاش بيشتري كنيم. به گزارش موج، دكتر مسعود ميركاظمي با بيان اين كه امروز چرخه عمر محصولات كوتاه و تنوع محصولات زياد شده است، افزود: عرصه بازار امروز به صحنه كارزار قدرت‌هاي تجاري تبديل شده است.

وي صنعت پتروشيمي را يكي از صنايع با بازار گسترده و با محصولات متنوع دانست و افزود: ما نبايد در صنعت پتروشيمي به تغييرات بازار بي‌تفاوت باشيم و همچنان فقط در پي توليد مواد اوليه باشيم، بلكه لازم است چرخه صحيح توليد محصول را بازسازي كنيم تا زمينه حضور مشتري را فراهم كنيم.

رئيس هيات مديره شركت ملي صنايع پتروشيمي گفت: بايد چرخه كار به اين صورت اصلاح شود كه شروع كار پژوهشي با حضور كارفرما و درخواست مشتري شكل بگيرد.

وي تاكيد كرد: فقط در اين صورت است كه پژوهش كاربردي و تبديل به توليد تجاري و ارزش افزوده خواهد شد و ديگر نيازي نيست ما در مراكز پژوهشي كار پژوهشي انجام دهيم و سپس دنبال مشتري بگرديم.

وي با بيان اينكه بايد روندي را طي كنيم كه تمام مراكز علمي در خدمت صنعت نفت و صنعت نفت در خدمت مراكز علمي باشد افزود: بايد با ايجاد قطب هاي علمي زمينه دسته بندي توانمندي‌هاي دانشگاه‌هاي كشور را فراهم كنيم و از هر دانشگاهي در زمينه‌هايي كه توانمندي دارد به خوبي بهره بگيريم.

وي نتيجه توسعه اين نظام را بهبود عملكرد صنعتي وزارت نفت و بهبود عملكرد دانشگاه ها در بخش تحصلات تكميلي دانست و افزود: در اين شرايط مي توانيم مديريت پروژه را به دانشجويان دكترا و كارشناسي ارشد واگذار كنيم و از پتانسيل و خلاقيت نيروهاي دانشگاهي در بخش تحصيلات تكميلي هم به خوبي استفاده كنيم؛ ضمن اينكه نظارت بر مديريت پروژه ها نيز بر عهده هيات علمي است.

وي با تاكيد بر اينكه مباني خلق ارزش افزوده در كشورهاي پيشرفته خلاقيت و نوآوري و توليد علم است افزود: ما هم بايد با افزايش بهره وري و توليد علم مشكلاتمان را حل كنيم و دنبال توسعه باشيم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد