قلعه بانی خبرداد:'
راه اندازی سامانه الکترونیکی کالاهای صنعت نفت

به گزارش نفت دیلی ، معاون وزیر نفت گفت: همزمان با برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی فاز اول سامانه الکترونیکی کالای صنعت نفت به طور رسمی راه اندازی می شود.

همزمان با آغاز شمارش معکوس برای برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی در تهران به عنوان بزرگترین نمایشگاه نفت در بین اعضای اوپک از فاز اول سامانه الکترونیکی کالا به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

احمد قلعه بانی مدیر عامل شرکت ملی نفت امروز در جمع خبرنگاران از احتمال رونمایی فاز اول سامانه خرید کالا در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خبر داد و گفت: در نمایشگاه نفت امسال ساماندهی و ساختارسازی برای استفاده و بهره برداری از ظرفیتهای صنایع داخلی به منظور رفع نیازهای صنعت نفت و ساماندهی پیمانکاران در دستور کار شرکت ملی نفت قرار دارد. 

وی  با اشاره به استقبال شرکتهای داخلی و خارجی از نمایشگاه نفت تهران، تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی زمینه‌ای برای ایجاد و توسعه تعامل پیمانکاران داخلی و خارجی با یکدیگر است.

معاون وزیر نفت برگزاری نمایشگاه نفت تهران را فرصت مناسبی برای پیمانکاران، مشاوران و سازندگان تجهیزات نفتی اعلام کرد و اظهار داشت: سازندگان داخلی با تعامل شرکتهای خارجی باید زمینه بومی سازی بیشتر کالا و تجهیزات نفتی را فراهم کنند.

همزمان با ورود به یکصد و سومین سال کشف نفت در ایران، اولین سامانه جامع الکترونیکی خرید کالا به منظور حمایت از سازندگان داخلی و بومی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت راه اندازی می شود.

یکی از ویژگی های این سامانه الکترونیکی خرید تمامی کالا و تجهیزات بر اساس کد ملی بوده و بر این اساس هم اکنون ثبت نام برخی از کالاهای ساخت داخل برای دریافت کد ملی و ورود به فهرست رسمی وزارت نفت (وندورلیست) آغاز شده است.

به موازات آماده سازی سامانه الکترونیکی کالا در سطح وزارت نفت دستورالعمل دیگری مراحل پایانی تدوین را پشت سر می گذارد که به زودی توسط وزیر نفت به تمامی شرکتهای زیرمجموعه وزارت نفت ابلاغ خواهد شد.

با ابلاغ این دستورالعمل جدید و راه اندازی سامانه جامع خرید، ورود تمامی کالا و تجهیزات بدون کد شناسایی به طرحهای مختلف نفت و گاز ممنوع خواهد شد.

کاهش هزینه تولید، افزایش استانداردهای کالاهای ساخت داخل، حمایت از سازندگان داخلی، مقابله با شرایط تحریم، تمرکز زدایی و خودکفایی از واردات برخی تجهیزات از مهمترین مزیت های اجرای این طرح در سطح صنعت نفت است.
از سوی دیگر شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان بزرگترین نمایشگاه صنعت نفت در منطقه خاورمیانه و در بین اعضای اوپک به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

این گردهمایی بین المللی قرار است به مدت چهار روز از 27 تا 30 فروردین ماه سالجاری ( 16 تا 19آوریل 2010 میلادی) در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد