وزير نفت:
چشم‌انداز اقتصاد جهان نشانگر افزايش تقاضاي انرژي با نقش مسلط نفت و گاز است

به گزارش نفت دیلی ، وزير نفت در پيامي به مناسبت افتتاح شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي تصريح كرد: چشم‌انداز آينده اقتصاد جهان نشانگر افزايش رو به تزايد تقاضاي انرژي با نقش مسلط نفت و گاز است.
 
سيد مسعود ميركاظمي وزير نفت به مناسبت افتتاح شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي پيامي صادر كرد.

در ابتداي اين پيام آمده است: انقلاب اسلامي ايران، جريان جوشاني است كه در قلب و ايمان ملت شريف اين سرزمين ريشه دارد و جمهوري اسلامي ايران، نظامي است فراگير كه با پشتوانه احكام و آموزه‌هاي الهي، سعادت و تكامل فرد و اجتماعي را هدف غايي خود قرار داده است.
 
و اين گونه است كه تا امروز با صلابت، اقتدار، سربلند و اميدوار به آينده تمامي تندبادهاي سخت پيش روي را در طول سه دهه گذشته از مقابل برداشته است. رفع سلطه در تمامي زمينه‌ها و پيشرفت‌هاي شگرف سياسي، اجتماعي، اقتصادي، صعتي، علمي و دستاوردهاي درخشان و غير قابل انكار در عرصه‌هاي صنعت نفت و ايستادگي بر مواضع حق طلبانه و پاي‌بندي اصولي بر حفظ منافع ملي از جمله اين موارد است. به گونه‌اي كه جمهوري اسلامي ايران هم اكنون به مرحله‌اي از پيشرفت و ترقي نايل گرديده است كه مي‌توان الگوي مطلوب و قابل قبول براي ملت‌هاي مسلمان منطقه و جهان باشد.

در ادامه اين پيام تأكيد شده است: وزارت نفت جمهوري اسلامي ايران در سال 1390 با الهام از منويات رهبر فرزانه انقلاب مبني بر تعيين «سال جهاد اقتصادي» و پيروي از سياست‌هاي توسعه‌اي و توأم با عدالت دولت محترم و تأسي از سند چشم‌انداز توسعه و پاي‌بندي به اصول ابلاغي سياست‌هاي كلي اصل 44 و با راهبرد «ارتقاء بهرره‌وري» و «بهره‌گيري بهينه از كليه منابع»، درصدد هموارسازي راهي است كه كاروان توسعه پايدار و پيشرفت همه جانبه صنعت نفت قصد عبور از آن را دارد.
 
افق روش صنعت نفت ميهن اسلامي و تحولات شتابنده بين‌المللي اقتضاء دارد صنعت نفت كشور نيز تحولي هم تراز با مأموريت و مسئوليت نوين در خود ايجاد كند. تحولي كه در برگيرنده، نگرش جديد با هدف كارآيي و اثربخشي فزاينده، دستيابي به رتبه اول در منطقه را به ارمغان بياورد تا ملت شريف ايران بتوانند در صحنه‌هاي توسعه و پيشرفت به عنوان قطب و كانون شكوفايي صنعت نفت در منطقه، نمونه برجسته و آموزنده‌اي را در پرتو انقلاب اسلامي ايران در مقابل ديدگان جهانيان قرار دهند.

در بخش ديگري از اين پيام آمده است: چشم‌انداز آينده اقتصاد جهان، نشانگر افزايش رو به تزايد، تقاضاي انرژي با نقش مسلط نفت و گاز است. جايگاه استراتژيك ايران اسلامي به عنوان دارنده منابع عظيم انرژي و همچنين استفاده مطلوب از نفت و گاز به عنوان مهم‌ترين مزيت اقتصادي كشور و به منظور حفظ منافع و مصالح جمهوري اسلامي ايران، مستلزم حضور فعال و ايفاي نقش سازنده در مجامع جهاني و رويدادهاي بين‌المللي است.
 
اهداف تعيين شده در برنامه پنجم توسعه به منظور سرمايه‌گذاري 150 ميليارد دلاري در حوزه بالادستي نفت و گاز، جذب سرمايه‌گذاري خارجي و داخلي با مراعات كامل اصول حاكميت و منافع ملي، تسريع در اجراي فازهاي باقي‌مانده نفت و گاز پارس جنوبي، گسترش همكاري گازي با كشورهاي دوست و همسايه، اولويت بخشيدن به انجام طرح‌هاي توسعه‌اي و فعال سازي ميادين مشترك براي ايجاد امكان بهره‌برداري هر چه سريع‌تر از آنها، استفاده حداكثري از كالا و تجهيزات ساخت داخل و خدمات شركت‌هاي داخلي و حمايت از توليد كنندگان داخلي، اهتمام هدفمند در جهت حضور رقابتي و فعالانه در عرصه‌هاي بين‌المللي و پاسخ مساعد به علاقمندي كشورهايي كه به توسعه همكاري‌هاي نفت و گاز با حفظ منافع ملي با ايران اعلام آمادگي كرده‌اند، همه و همه واجد اهميت وافر و از ضروريت‌هاي فرا روي وزارت نفت جمهوري اسلامي ايران مي‌باشد.

در بند ديگري از پيام وزير نفت تأكيد شده است: رشد فزاينده كشورهاي خارجي و سير صعودي شركت‌هاي بين‌المللي و مشاركت فعال شركت‌هاي داخلي در مقايسه با سنوات قبل كه با درك صحيح از مزيت‌هاي منحصر به فرد جمهوري اسلامي ايران در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي شركت فعال داشته‌اند، شاهدي صادق به ناكارآمدي حربه بي‌اثر تحريم توسط معدودي از كشورهاي سلطه طلب و دليلي واضح از تعامل و همراهي كشورهاي علاقمند به برقراري بسط روابط اقتصادي و صنعتي با ايران اسلامي و صنعت نفت ايران مي‌باشد.
 
با اغتنام فرصت، مايلم تشكر قلبي خود را به كليه دست اندركاران و شركت‌كنندگان داخلي و خارجي در اين رويداد بزرگ نمايشگاهي كه با جديت در مسير برپايي با شكوه آن اهتمام ويژه داشته‌اند، ابراز مي‌نمايم. بي‌ترديد نمايشگاه حاضر مي‌تواند فرصتي بي‌بدل به منظور توسعه همكاري‌هاي مشترك ميان شركت‌هاي توانمند ايراني بر پايه استفاده از كليه امكانات بالقوه و بالفعل داخلي از يك سو و شركت‌هاي خارجي و بين‌المللي و در پرتو مناسبات عادلانه مبتني بر رعايت منافع از سوي ديگر باشد.

از خداوند قادر، عزت و اقتدار روزافزون انقلاب اسلامي ايران را كه خونبهاي ارزشمند شهيدان و ايثارگران و يادگار جاودان امام راحل (ره) به عنوان منادي «اعتماد به نفس» و هادي «خودباوري» ملت شريف ايران است، مسئلت مي‌نمايم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد