معاون اول رئيس جمهور:
حضور شركتهاي آمريكايي در نمايشگاه نفت ايران شكست تحريمها را نشان مي‌دهد

به گزارش نفت دیلی ، معاون اول رئيس جمهور با اشاره به حضور شركـت‌هايي از كانادا و آمريكا در نمايشگاه نفت ايران گفت: حضور اين كشورها به منزله اين است كه تحريم‌ها هيچ كاري را نتوانسته‌ انجام دهد و كشورهايي كه در خط مقدم تحريم عليه ايران هستند در اين نمايشگاه حضور به هم رسانده‌اند.
 
محمدرضا رحيمي با اشاره به حضور شركـت‌هايي از كشورهاي كانادا و آمريكا گفت: حضور اين كشورها به منزله اين است كه تحريم‌ها هيچ كاري را نتوانسته‌ است در قبال ايران انجام دهد به طوري كه كشورهايي كه در خط مقدم تحريم عليه نظام جمهوري اسلامي ايران هستند در اين نمايشگاه حضور به هم رسانده‌اند.

وي گفت: ما در فرصت كمي توانستيم نمايشگاههاي فناوران ايراني را ملاحظه كنيم. با افتخار و غرور بايد بگويم كه در آينده‌اي نزديك در جميع جهات در صنعت نفت از بيگانگان خودكفا خواهيم شد.

معاون اول رئيس جمهور تصريح كرد: آثار خوبي امروز در شانزدهمين نمايشگاه نفت و گاز ديده مي‌شود و همانطور كه در مراسم افتتاحيه عرض كردم در ابتداي سال گذشته حدود 22 هزار ميليارد تومان در پارس جنوبي سرمايه‌گذاري كرديم كه قصد داريم تا پايان برنامه پنجم نيز ميزان سرمايه‌گذاري خود را تا مرز 120 هزار ميليارد تومان افزايش دهيم.

وي با تأكيد براينكه نتيجه اين سرمايه‌گذاري اين خواهد شد كه ما در آينده نزديك از حوزه‌هاي مشترك بيشتر از قطر برداشت داشته باشيم، تصريح ‌كرد: يكي از ناراحتي‌هايي كه ايران را فرا گرفته اين است كه قطر از منابع مشترك بيش از ايران برداشت مي‌كند و در دولت آقاي احمدي‌نژاد ما از اين كشور سبقت خواهيم گرفت و جالب اين است كه همه فاز‌هاي پارس جنوبي را راه‌اندازي مي‌كنيم و حتماً گاز را با قيمت بسيار بالاتري نسبت به گذشته به كشورهاي خواهان صادر خواهيم كرد.

رحيمي با اشاره به اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و صرفه‌جويي حاصل از آن در حامل‌هاي انرژي گفت: ما به دنبال اين هستيم تا با سرمايه‌گذاري‌هايي كه صورت مي‌گيرد زيرساخت‌هاي نفتي خود را گسترش دهيم تا از سود آن تمام ايرانيان بهره‌مند شوند.

معاون اول رئيس جمهور تأكيد كرد: در سا‌ل‌هاي گذشته نزديك به 4 ميليارد دلار بنزين وارد كشور مي‌كرديم اما امسال حتي يك ريال نيز بنزين وارد نكرده بلكه مقادير زيادي نيز صادرات بنزين داشتيم.

رحيمي خاطرنشان كرد: اگر ما بتوانيم با اين فناوري كه در بخش خصوصي و صنعت نفت رخ داده است، هماهنگي لازم را ايجاد كنيم قطعاً در سال آينده شاهد رشد و شكوفايي اين صنعت خواهيم بود.

وي با اشاره به وضعيت صنعت پتروشيمي نيز گفت: در قسمت پايين‌دستي اين صنعت كارگروهي تشكيل شد كه براساس آن قصد داريم در استان خوزستان و بوشهر تمام صنايع پايين‌دستي پتروشيمي را فعال كنيم تا بتوانيم از اين طريق افزايش اشتغال را نيز داشته باشيم به طوري كه تا پايان سال جاري مي‌توانيم نرخ بيكاري را به زير 5 درصد برسانيم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد