وزير نفت خبر داد:
درخواستهاي متعدد براي خريد گاز ايران و عدم برگزاري نشست فوق‌العاده اوپك

به گزارش نفت دیلی ،  وزير نفت از درخواستهاي متعدد خارجي براي خريد گاز ايران، عدم برگزاري نشت فوق العاده اوپك و ادامه پيگيري قرارداد كرسنت در نهاد رياست جمهوري خبر داد.

سيدمسعود ميركاظمي گفت:‌ جمهوري اسلامي ايران تاكنون درخواستي براي نشست فوق‌العاده در اوپك نداده است زيرا ذخاير نفتي و فرآورده‌هاي نفتي در سطح جهان بالاست و تحركاتي كه اخيراً شاهد آن هستيم موجب نشده است تا حتي ديگر اعضاي اوپك درخواستي مبني بر نشست فوق‌العاده داشته باشند زيرا عرضه نفت و محصولات نفتي در سطح جهاني كافي به نظر مي‌رسد.

وي گفت: در حال حاضر كاهش عرضه وجود ندارد و به همين دليل نشست فوق‌العاده نخواهيم داشت.

وزير نفت تصريح كرد: در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي نفت شاهد حضور 40 كشور و 661 شركت خارجي هستيم كه در حوزه‌هاي بالادستي، ميان‌دستي و پايين‌دستي در صنعت نفت فعاليت مي‌كنند.

وي ادامه داد: وقتي يك شركت در نمايشگاه بين‌المللي حضور پيدا مي‌كند به دليل نشان دادن توانمندي‌هايش است تا بتواند با سازندگان كشور ميزبان نيز مشاركت داشته باشند.

ميركاظمي با اشاره به فروش گاز ايران، گفت: با توجه به توسعه‌اي كه در ميدان‌هاي گازي در حال انجام هستيم و به خصوص ميدان پارس جنوبي كه بزرگترين ميدان گازي جهان است در حال حاضر به دنبال انجام مذاكرات براي فروش گاز اين ميدان هستيم زيرا انتظار داريم با افزايش سرمايه‌گذاري‌ها ميزان برداشت را تا 700 ميليون متر مكعب نيز بالا ببريم.
وي گفت: در حال حاضر توافقاتي براي فروش گاز انجام داديم و در بعضي از كشورها نيز در حال مذاكره هستيم به طوري كه درخواست‌هاي متعددي از كشورهاي جنوبي ايران وجود دارد.

ميركاظمي با اشاره به اينكه هر كشوري كه خواهان گاز ايران است ما با او مذاكره مي‌كنيم گفت: تنها كشوري كه ما به رسميت نمي‌شناسيم رژيم اشغالگر قدس است.

وزير نفت در ادامه اين نشست با اشاره به قرارداد نفتي كرسنت تصريح كرد: قرارداد كرسنت در سنوات گذشته منعقد شد اما چون رعايت منطق و عدالت در آن ديده نشده بود توسط دولت نهم و دهم متوقف شده است.

وي ادامه داد: اين قرارداد داراي بخش‌هاي حقوقي است كه در نهاد رياست جمهوري در حال پيگيري است.

وزير نفت با اشاره به قيمت جهاني نفت نيز گفت: قيمت نفت در بازار و براساس عرضه و تقاضاي متقابل تعيين مي‌شود و اگر مي‌بينيم در روزهاي اخير شاهد افزايش قيمت نفت هستيم به اين دليل است كه هيچ گونه دستكاري در قيمت نفت صورت نگرفته و هرچه در بازار عرضه مي‌شود همان مقدار نيز تقاضا وجود دارد. بنابراين ما اجازه داده‌ايم تا قيمت نفت در بازار تعيين شود و در حال حاضر شرايط غيرعادي نيست.

وي با اشاره به نحوه پرداخت‌ها از كشورهاي خواهان نفت صورت مي‌گيرد، گفت: پرداخت‌ها بايد در سيستم بانكي انجام شود و اگر مي‌بينيم در حال حاضر مشكلاتي بين ايران و هند وجود دارد به دليل كشورهايي است كه نمي‌خواهند منافع دو طرف تأمين شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد