مديرعامل شركت ملي نفت توصيه كرد:
استفاده شركتها از روش‌هاي جديد حفاري افقي و چند شاخه

به گزارش نفت دیلی ، مديرعامل شركت ملي نفت گفت: بايد استفاده از روش‌هاي جديد حفاري مانند حفاري افقي و چند شاخه در دستور كار شركت‌هاي بهره‌بردار قرار بگيرد.
 
احمد قلعه‌باني در نخستين كنگره ملي چشم‌انداز صنعت نفت در افق 1404 اظهار داشت: سالانه معادل 1.5 ميليارد بشكه هيدروكربوري در كشور استخراج مي‌شود و حداقل به همين ميزان يا بيشتر در افق چشم‌انداز سالانه بايد اكتشاف انجام شود.

وي افزود: بايد استفاده از روش‌هاي جديد حفاري مانند حفاري افقي و چند شاخه در دستور كار شركت‌هاي بهره‌بردار قرار بگيرد.

مديرعامل شركت ملي نفت ارتقاء اثر‌بخشي فعاليت ها براي تبديل شدن به يكي از دو شركت برتر جهان از نظر حجم ذخاير، ميزان توليد، توانايي توليد و توانايي مديريت را از جمله اهداف اين شركت در افق 1404 اعلام كرد.
وي در ادامه گفت: در توليد نفت بعد از عربستان، روسيه و آمريكا چهارم و در مصرف نفت دوازدهم و در مصرف گاز بعد از آمريكا و روسيه سوم هستيم.

وي در خصوص نفت و گاز اكتشافي قابل استحصال تا افق 1404 اظهار داشت: سال 89 بايد معادل 1581 ميليون بشكه نفت خام در مجموع نفت و گاز، در سال 93، 1113 ميليون بشكه در سال 98، 1701 ميليون بشكه و در سال 1404 معادل 1401 ميليون بشكه نفت خام قابل استحصال بايد استحصال شود.

وي سهم پارس جنوبي را از تأمين گاز كشور از سال 93 تا 1404 رقم ثابت 775 ميليون متر مكعب اعلام كرد.

وي در خصوص گاز مورد نياز براي تزريق به ميادين نفتي نيز گفت: در سال 89 به 188.9 ميليون متر مكعب و در سال 1404 به 214.1 ميليون متر مكعب گاز براي تزريق به ميادين نفتي نياز خواهيم داشت كه اين رقم در فاصله اين سال‌ها در بعضي موارد تا 294 ميليون متر مكعب در روز نيز خواهد رسيد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد